دادستان شهرستان خداآفرین از تشکیل پرونده قضایی اتلاف آبزیان رودخانه ارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حسن حضرتی دادستان شهرستان خداآفرین گفت:به دنبال گزارشی در تاریخ هفتم شهریور ماه جاری توسط ماموران هنگ مرزی خداآفرین مبنی بر اتلاف هزاران قطعه ماهی رودخانه ارس به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان، دستورات لازم در خصوص بررسی علت اتلاف به اداره محیط زیست و اداره دامپزشکی شهرستان صادر شد.

وی ادامه داد: بر همین اساس مقرر شد اداره دامپزشکی نمونه برداری لازم را انجام و نتیجه قطعی را در سریعترین زمان اعلام کند.

حضرتی با اشاره به اینکه تلفات آبزیان ارس به صورت یکباره بوده و از تاریخ هفتم شهریور هیچ گونه تلفات دیگری مشاهده نشده است، افزود: تحقیقات همچنان ادامه دارد.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی، نیز علت احتمالی تلفات آبزیان رودخانه ارس را شوک ناشی از آلودگی زیست محیطی در این رودخانه اعلام کرد و گفت: بررسی های اولیه نشان می دهد تلفات اخیر آبزیان رود ارس ناشی از بیماری های عفونی و ویروسی یا فلزات سنگین نیست.

امیرحسین بهداد اظهارکرد: بر اساس بررسی های انجام شده دامپزشکی، هیچ گونه فلز سنگین از جمله سرب، جیوه، آرسنیک و کادیوم در آب رودخانه ارس و بر روی نمونه لاشه ماهی ها مشاهده نشده است.

هفتم شهریور امسال حدود 15هزار قطعه انواع آبزی در محوطه ممنوعه پایین دست سد خداآفرین تلف شد.

 

انتهای پیام/ش

تلف شدن 15هزار قطعه انواع آبزی در محوطه ممنوعه پایین دست سد خداآفرین

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.