رییس شبکه دامپزشکی مراغه از کشف و معدوم‌ سازی حدود 12 تن ماهی قزل آلای فاسد در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛پاشائی رییس شبکه دامپزشکی مراغه گفت: گروه های نظارت بهداشتی دامپزشکی این شهرستان در راستای اجرای طرح تشدید بازدید از مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های دامی خام در ماه مبارک رمضان، موفق به کشف و ضبط این میزان ماهی قزل آلا در یکی از مراکز پرورش ماهی شدند.
 
وی ادامه داد: این میزان ماهی فاسد به دلیل قطع برق در یک مزرعه پرورش ماهی تلف شده بود، که با اخذ حکم دادستانی و مشارکت نیروی انتظامی و بخش شیلات اداره جهاد کشاورزی این شهرستان، معدوم و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.
 
وی اضافه کرد: گروه های نظارت بهداشتی شبکه دامپزشکی به صورت مستمر بر تولید، توزیع و عرضه تولیدات خام دامی، طیور و آبزیان در ایام ماه مبارک رمضان با همکاری سایر نهادها، نظارت می کند.
 
شهرستان مراغه بیشترین میزان ماهی قزل آلای استان را تولید می کند و کشاورزان این منطقه در پرورش و تولید ماهی، رتبه های برتر استانی را دارند.
 
میزان تولید ماهی قزل آلا در آذربایجان شرقی چهار هزار و 800 تن است که شهرستان مراغه با تولید 850 تن در سال حدود 17.5 درصد از ماهی قزل آلای استان را تولید می کند.
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار