مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت:تاکنون بیش از 241 هزار دانش آموز در 1400 واحد آموزشی در قم ثبت نام کرده اند.

ثبت نام بیش از ۲۴۱ هزار دانش آموز در ۱۴۰۰ واحد آموزشی در قمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا شیخ‌الاسلام شب گذشته در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان چهارشنبه شب در تالار امام جواد (ع) در استانداری قم، افزود: در حال حاضر ۹۵ درصد از دانش آموزان روند ثبت نام خود را تکمیل کرده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود:یکی از دغدغه‌های جدی در سال تحصیلی جدید کمبود ۵۳۸ معلم در مدارس قم به ویژه ابتدایی است که به دلیل آمار بالای بازنشستگی با چنین مشکلی روبرو هستیم در این راستا عقد قرارداد‌های حق التدریس یکی از تمهیدات لازم برای رفع مشکل می‌باشد.

وی تصریح کرد:امسال زنگ شکوفه‌ها ویژه دانش آموزان اول ابتدایی در ساعت ۹:۳۰ دقیقه روز چهارشنبه ۲۹ شهریورماه نواخته می‌شود و همه دانش آموزان نیز شنبه اول مهرماه راهی مدارس می‌شوند که در یکی از مدارس به طور نمادین زنگ مدرسه به صدا در می‌آید.

شیخ الاسلام در مورد گلایه‌های خانواده از تاخیر در تهیه لباس‌های فرم مدارس بیان کرد: این طرح در راستای اقتصاد مقاومتی به تولید کنندگان بومی استان قم واگذار شد که در حدود ۲۴۰ هزار دست لباس سفارش دادیم.

وی توضیح داد:با توجه به کمبود زمان برای تولیدکنندگان قرار شد مدیران مدارس در مهرماه جهت تهیه لباس فرم سخت گیری نکنند و دانش آموزان تا پایان مهرماه فرصت برای تهیه لباس داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم اظهار داشت:کمبود نیرو‌های خدماتی از دیگر دغدغه‌های آموزش و پرورش است و این امر مشکلاتی را در مدارس ایجاد کرده است.

وی افزود:در جهت تامین نیرو‌های خدماتی در مدارس به ویژه دخترانه استانداری درخواست تامین نیرو‌های خدماتی از طریق انعقاد قرار داد با شرکت‌های خدماتی را داریم.

شیخ الاسلام عنوان کرد:امسال در جهت توازن رشته‌ای توانستیم آمار ۶۰ درصدی تجربی را به ۴۱ درصد برسانیم متاسفانه گرایش به رشته‌های تجربی در دانش آموزان آینده آن‌ها را با مشکلات اشتغال مواجه می‌نماید.

وی پیرامون آماده سازی مدارس نیز خاطرنشان کرد: بیش از ۱۳۰ مدرسه استان مقاوم سازی شده که سهم خیران مدرسه ساز در این طرح در این ۴۰ درصد می‌باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش قم اظهار داشت:امسال ۶۴ مدرسه به مساحت ۶۵ هزار متر مربع با تامین قیر کافی آسفالت و برای مهر ماه آماده حضور دانش آموزان شده است.

وی بیان کرد:در آستانه بازگشایی مدارس شهرداری وظیفه آماده سازی فضا‌های بیرونی و ورودی مدارس را بر عهده دارد و نیروی انتظامی نیز وظیفه برقراری نظم در ورودی مدارس را عهده دار می‌باشد.

شیخ الاسلام در مورد سرویس‌های مدارس نیز گفت:باید در راستای نظارت بر سرویس‌های مدارس تلاش شود چرا که مدیران مدارس نمی‌توانند بیرون از محیط مدرسه بر فعالیت این سرویس‌ها و عملکردشان نظارت داشته باشند.

انتهای پیام/ز

ثبت نام بیش از ۲۴۱ هزار دانش آموز در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.