سفیر بنگلادش در ایران گفت : زمینه‌های وسیعی برای افزایش همکاری‌های تجاری بین ایران و بنگلادش وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مجیب عبدالرحمان بویان سفیر کشور بنگلادش در ایران میهمان چهارمین جشنواره ملی پسته ایران، دامغان در مراسم افتتاحیه این جشنواره با اشاره به 85 درصد جمعیت مسلمان این کشور گفت : ارتباط فرهنگی و اقتصادی دو کشور و ملت بزرگ ایران و بنگلادش صدها سال قدمت دارد.

 

 وی افزود: مردم بنگلادش از گذشته با فرهنگ غنی و ادبیات ایران زمین آشنایی دارند.

 

سفیر کشور بنگلادش در ایران اضافه کرد: بسیاری از منابع ادبی ایرانی به زبان بنگلادشی و بالعکس ترجمه شده و مورد استفاده مردم 2 کشور قرار گرفته است.

 

عبدالرحمان بویان با اشاره به اینکه زمینه‌های وسیعی برای افزایش همکاری‌های تجاری بین ایران و بنگلادش وجود دارد که پسته دامغان می‌تواند یکی از این محصولات ارزشمند باشد گفت : شهرستان دامغان را بسیار با عظمت‌تر و توانمندتر از آنچه تاکنون فکر می‌کردم یافتم.

 

وی با دعوت از تولید کنندگان و تجار ایرانی و دامغانی برای سفر به بنگلادش و تجارت با تجار این کشور تصریح کرد: به عنوان سفیر و نماینده کشور و ملت بنگلادش به حضور در ایران افتخار و ایجاد زمینه‌های تبادل فرهنگی و اقتصادی بین دو کشور را وظیفه خود می‌دانم.

 

گفتنی است ، چهارمین جشنواره ملی پسته در دامغان امروز و فردا 22 و 23 شهریور 96 با حضور نمایندگانی از استان های مختلف ایران و چند کشور خارجی تا 24 شهریور در حال برگزاری است.


انتهای پیام / ه


برگزاری جشنواره ملی پسته در دامغان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.