معاون حوزه هنری کشور در بجنورد گفت: استان خراسان شمالی هنرمندان توانایی در بخش‌های مختلف هنری دارد و باید بازار بورس ایده‌ها در این منطقه ایجاد شود و در این راستا بجنورد به قطب کاریکاتور کشور تبدیل می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد، داوود ضامنی در آئین اختتامیه جشنواره کاریکاتور حوزه هنری استان خراسان‌ شمالی گفت: این جشنواره  یکی از جشنواره‌های تاثیرگذار و موثر در حوزه هنرهای تجسمی است که نزدیک به 8 سال است که ادامه پیدا کرده است و بر اساس موضوعات مهم و کلیدی جامعه نسبت به تولید محتوا اقدام می‌شود.

وی افزود: موضوعاتی هم‌چون جمعیت، نفوذ، آل‌سعود و حادثه منا از موضوعات طرح شده در این جشنواره هستند و انتخاب موضوع اقتصاد مقاومتی نیز برای جشنواره امسال بسیار خوب و کاربردی است.

معاون برنامه‌ریزی، نظارت و ارزشیابی اداره کل امور استان‌های حوزه هنری با اشاره به طرح موضوعات روز جامعه در آثار کارتونی تصریح کرد: به طور مثال در حادثه منا هنرمندان با خلق کاریکاتور هم ابراز همدردی کردند و هم همراهی آل‌سعود با استکبار جهانی را  آشکار ساختند. تمام هنرمندانی که در این جشنواره شرکت کردند کار بسیار مهم و حیاتی را انجام دادند. این جشنواره کارکردهای آشکار و پنهان زیادی دارد که بخش کارکردهای پنهان از دید مسئولان و رسانه‌ها جامانده است.

وی با اشاره به کارکردهای کاریکاتور ادامه داد: کاریکاتور یکی از معدود هنرهایی است که خصلت انتقادی دارد و مسائل اجتماعی کشور را با یک نگاه انتقادی به تصویر می‌کشد هر سیستمی نیازمند بخشی است که اگر سیستم مختل شود علائم هشدار دهنده را به سیستم انتقال دهد، کاریکاتور نیز جامعه را اسکن کرده و هشدار و خطر را به مسئولان کشور اعلام می‌کند.

ضامنی با اشاره به توانمندی‌های خراسان شمالی در هنر کاریکاتور افزود: امیدواریم سال آینده شهر بجنورد به عنوان قطب کاریکاتور در کشور معرفی شود شهر بجنورد قابلیت مرکز رشد صنایع فرهنگی کشورمان با محوریت کاریکاتور را دارد. امید است بازار بورس ایده در شهر بجنورد دایر شود.

انتهای پیام/ط

معرفی بجنورد به عنوان قطب کاریکاتور در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.