فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان اصفهان گفت: حفظ و حراست از زمینهای منابع طبیعی این استان به یک هزار نفر نیرو نیازمند است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرهنگ علی اصغر شعبانی امروز در دیدار با آیت الله عبدالنی نمازی نماینده ولی فقیه وامام جمعه کاشان، گفت: هم اکنون130 نفر کار حفظ، حراست و مراقبت از زمینهای منابع طبیعی استان اصفهان را برعهده دارند که 60 نفر از آنها نیروی رسمی و 70 نفر نیروی شرکتی هستند.

وی، با اشاره به اینکه یگان حفاظت منابع طبیعی پیشتر با عنوان «گارد جنگل» اقدام به حفظ و حراست از منابع طبیعی می کرد گفت : «یگان حفاظت» که فرمانده این یگان از نیروی انتظامی است و سایر نیروهای آن را سازمان مراتع، جنگلها و آبخیزداری کشور تامین می کند در سال 85تشکیل شد.

به‌گفته‌وی، یگان حفاظت در زمان تشکیل در استان اصفهان از 150 نیروی رسمی و 100 نفر نیروی شرکتی برخوردار بود اما با توجه به اینکه هر سال بر مشکلات افزوده می شود، نیروهای ما در ازای آن کاهش می یابد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان اصفهان خاطرنشان کرد: بر اساس نرم جهانی هر 10 هکتار زمین نیازمند یک نیروی حفاظت است.

شعبانی، با تقدیر از همکاری و همیاری مردم در حفظ و حراست از منابع طبیعی گفت: فعالیتها و اقدامهای موثر یگان حفاظت منابع طبیعی مدیون مشارکت مردم است.

وی با تاکید بر ضرورت آموزش به آحاد مردم جامعه، یادآور شد: اگر مردم به اهمیت منابع طبیعی آگاهی داشته باشند مشکلات برطرف می شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.