وزیر امور خارجه سابق استرالیا گفت:هیچ مدرکی مبنی بر نقض برجام از سوی ایران وجود ندارد.

ایران برجام را نقض نکرده است/آمریکا نمی‌تواند برجام را برهم بزندبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گرات ایوانز وزیر امور خارجه سابق استرالیا پس از دیدار با علی اکبر ولایتی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما متعهد به روابط دو جانبه ۵۰ ساله خود هستیم که هیچ‌گاه این رابطه قطع نشده است. برای دولت ایران احترام قائل هستیم و در مسائل کلی هم اتفاق نظر داریم و البته در برخی از مسائل تفاوت‌هایی نیز داریم.

وی افزود: برای ایجاد صلح و ثبات باید با یکدیگر همکاری کنیم و همچنین در رابطه با برجام از سوی استرالیا حمایت کامل خود را اعلام میکنیم و از کسانی که در این رابطه می‌خواهند سنگ اندازی کنند ناخشنود هستیم.

رئیس گروه مدیریت بحران در استرالیا خاطرنشان کرد: امیدواریم که در آینده بتوانیم روابط اقتصادی بین ایران و استرالیا را تقویت کنیم همچنین به برقراری ارتباط سیاسی مایل هستیم و روابط دانشگاهی بین دو کشور را افزایش دهیم.

ایوانز در پاسخ به سوالی مبنی بر کارشکنی آمریکا و خروج این کشور از برجام گفت: استرالیا حمایت همه جانبه خود را از برجام اعلام میکند و این توافق عاقلانه ای است و هیچ مدرکی مبنی بر اینکه این قرارداد از سوی ایران نقض شده باشد وجود ندارد و گزارش آژانس در این زمینه کاملا شفاف بوده است.

وی تصریح کرد: البته آمریکا نگرانی‌هایی در مورد خاورمیانه دارد، ولی دلیل نمی‌شود که توافق هسته‌ای را برهم زند. اگر آمریکا بخواهد از این توافق بیرون رود با اقدام متقابل ما مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/

 

ایران برجام را نقض نکرده است

حمایت استرالیا از برجام

حمایت کشورهای اروپایی از برجام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار