رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: کشور‌های منطقه با یکدیگر باید روابطی بر مبنای حُسن همجواری داشته باشند.

کشورهای منطقه باید روابطی بر مبنای حُسن همجواری داشته باشندبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی‌اکبر ولایتی صبح امروز پس از دیدار و گفتگو با عبدالحسین موسوی دبیر کل حزب فضیلت عراق در جمع خبرنگاران درباره این جلسه گفت: حزب فضیلت عراق سابقه درخشانی در مبارزه با تروریست‌ها دارد و مواضع روشنی تاکنون گرفته است.

ولایتی رابطه بین حزب فضیلت عراق و جمهوری اسلامی ایران را مانند سایر گروه‌های عراق خواند و گفت: در گفتگوهایی که داشتیم به مراتب حمایت ایران از مبارزان عراقی تأکید شد.

وی در پاسخ  درباره روابط عراق و عربستان گفت: این موضوع اهمیت دارد که کشورهای منطقه با یکدیگر باید روابطی بر مبنای حُسن همجواری داشته باشند و اگر کشوری از اصول حُسن همجواری تخطی کرده و بخواهد برگردد ایران از آن استقبال می‌کند.

ولایتی تصریح کرد: ایران به دنبال این است که در منطقه بین کشورها صلح باشد و اجازه نمی‌دهیم که بیگانگان در منطقه رخنه کنند و مردم منطقه خودشان سرنوشت منطقه را رقم می‌زنند.

در ادامه دبیر کل حزب فضیلت نیز گفت: مراتب سپاس خود از ایران را در حضور آقای ولایتی اعلام کردم و به خاطر حمایت‌هایی که ایران در مقابل تروریست از ما داشت تشکر می کنم.

انتهای پیام /

 

روابط کشورهای منطقه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار