چابهار آماده صادرات محصولات کشاورزی ومعادن افغانستان به دنیا است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بندر و منطقه آزاد چابهار بهترین موقعیت و فرصت برای صادرات و ترانزیت انواع محصولات کشاورزی(میوه تازه و خشکبار)، سنگ های قیمتی و سایر تولیدات معدنی افغانستان به دنیا  است.


علی اصغر میرشکاری در دیدار با والی ولایت قندهار افغانستان در چابهار افزود: امکانات و تجهیزات بندری و منطقه آزاد چابهار آمادگی لازم برای ترانزیت کالاهای افغانستان نظیر معادن و محصولات کشاورزی را دارد.


وی گفت: استان سیستان و بلوچستان از میلک تا چابهار بهترین، امن ترین و با صرفه ترین مسیر برای مبادلات اقتصادی سرمایه گذاران کشور افغانستانِ محصور در خشکی است.


وی بیان کرد: ایران همیشه افغانستان را به عنوان یک کشور دوست و همسایه می شناسد که مردم 2 کشور اشتراکات فرهنگی، مذهبی و اجتماعی زیادی با هم دارند.


وی گفت: سفر والی ولایت قندهار افغانستان به چابهار برای پیگیری مشکلات سرمایه گذاران افغان مقیم منطقه آزاد بسیار مفید خواهد بود.


معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان خواستار راه اندازی قرنطینه محصولات کشاورزی در مرز میلک زابل شد و افزود: آماده سازی امکانات، فعالیت سرمایه گذاران را چندین برابر می کند.


میرشکاری ادامه داد: مشکلات مطرح شده از سوی سرمایه گذاران افغان مانند صدور گواهینامه، اقامت پنج ساله، تردد سرمایه گذاران به سراسر کشور ایران و راه اندازی خط مستقیم کشتیرانی در چابهار پیگیری خواهد شد.


بازدید از مجتمع پتروشیمی و فولاد و طرح های تولیدی و اشتغالزایی منطقه آزاد چابهار از دیگر برنامه های والی قندهار در سفر به چابهار بود.

انتهای پیام/گ

صادرات محصولات کشاورزی ومعادن افغانستان به دنیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار