استاندار سیستان و بلوچستان گفت: یکی از راهکارهای جدی ما برای پیشگیری از قاچاق در سیستان و بلوچستان، توسعه روابط با کشورهای همسایه با محوریت نقش آفرینان محلی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان   از زاهدان  ، علی‌اوسط هاشمی در مورد توسعه روابط با کشورهای همسایه خواستار تفویض اختیار به استانها شد و گفت: تفویض اختیار به استان‌ها و خروج از تمرکزگرایی، تحول جدی را در نوع روابط استان‌های مرزی با کشورهای همسایه ایجاد می‌کند.


استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به طرح پیشنهاد تبدیل سیستان به بارانداز خشکی تبادل کالا با محوریت بندر "شهید بهشتی" چابهار، به والی نیمروز گفت: محقق شدن این خواسته می‌تواند منفعت زیادی عاید مرزنشینان کند که این پیشنهاد توسط دولت افغانستان به تصویب رسیده است.


وی تصریح کرد: باید در چارجوب نیاز ملی در صادرات و واردات کالا روابطمان با کشورهای همسایه با توجه به جمعیت و بازار قوی آنها ارتقاء پیدا کند. نیاز است یک بسته مشخص اقتصادی با هدف ارتقاء روابط تجاری با همسایگان تدوین شود؛ مثلث ایران، هند و افغانستان که حاصل توافق بین روسای جمهور و نخست وزیر هند بود، اقتضای آن اتخاذ یک رویکرد متفاوت است.

انتهای پیام/گ

توسعه روابط راهکار جدی برای کاهش قاچاق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار