مدیر امور عشایری استان همدان گفت : با توجه به طرحی که در آموزش و پرورش اجرایی شده دانش‌آموزان عشایری می‌توانند در زمان کوچ در استان‌های دیگر نیز ادامه تحصیل دهند.

امکان ادامه تحصیل برای دانش آموزان عشایریبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حسین محمدی مدیر امور عشایری استان همدان ، با اشاره به مشکلات عشایر سطح استان، اظهار کرد: نبود آب، برق، گاز، مدرسه و... از جمله مشکلاتی است که عشایر با آن مواجه هستند.

وی با بیان اینکه بیشترین بودجه‌ها و اعتبارات در زمینه‌ عمرانی از جمله، ساخت سرویس‌های بهداشتی، بهسازی چشمه، جاده‌های عشایر و ... هزینه می‌شود، خاطرنشان کرد: سال گذشته 11 میلیون لیتر آب بین عشایر استان توزیع شد.

مدیر امور عشایری استان همدان با اشاره به اینکه عشایر منطقه «قرق بهار» با مشکل آب شرب مواجه شده بودند، ادامه داد: آبرسانی به عشایر این منطقه با تانکر انجام می‌شود و مشکل آب شرب‌‌ آنها حل شده است.

وی با اشاره به ایجاد شغل برای عشایر و با بیان اینکه سال گذشته 50 شغل برای این قشر ایجاد کردیم، تصریح کرد: در سال گذشته یک‌میلیارد و 40 میلیون تومان تسهیلات بین عشایر استان توزیع شد.

محمدی با اشاره به ثبت‌نام همه دانش‌آموزان کلاس اولی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان ثبت‌نام شده‌اند و با توجه به طرحی که در آموزش و پرورش اجرایی شده این دانش‌آموزان می‌توانند موقع کوچ در استان‌های دیگر نیز ادامه تحصیل دهند.

وی در پایان سخنانش زمان کوچ عشایر استان را آبان‌ماه و آذرماه عنوان کرد.

انتهای پیام/خ

دانش آموزان عشایری و امکان ادامه تحصیل 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.