مدیرعامل شرکت مادر تخصصی حمایت از توسعه بخش کشاورزی کشور از فعالیت 106 صندوق توسعه بخش کشاورزی در کشور خبر داد.

فعاليت106 صندوق توسعه بخش کشاورزی در کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سید عبدالکریم رضوی اردکانی مدیرعامل شرکت مادر تخصصی حمایت از توسعه بخش کشاورزی کشور با اشاره به اینکه یکی از مشکلات بخش کشاورزی مربوط به سرمایه است، افزود: سرمایه معمولا در دو قالب سرمایه ثابت و سرمایه درگردش است، که سرمایه درگردش چرخ حرکت سرمایه‌گذاری‌ها را به حرکت درمی‌آورد.

وی گفت: 12 صندوق تخصصی فعالیت‌های کشاورزی خانم‌ها در 12 شهرستان کشور وجود دارد، و پنج استان دارای صندوق تخصصی منابع طبیعی است.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی حمایت از توسعه بخش کشاورزی با اشاره به اینکه 6 صندوق تخصصی ملی در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: در مجموع 106 صندوق در کشور فعالیت میکنند که سرمایه این 6 صندوق یک‌هزار و 230 میلیارد تومان است.

رضوی اردکانی تصریح کرد: دولت تاکنون از منابعی که به صندوق داده هیچ استفاده‌ای برای خود نکرده وصندوق‌های تخصصی ملی شامل در صندوق دام و طیور، زنبور عسل، فرآورده‌های لبنی، عشایر و چای کار تخصصی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه صندوق توسعه بخش کشاورزی ظرفیتی پولی و مالی در راستای توسعه منطقه حرکت می‌کند و نقش آن کاملا توسعه‌ای است، بیان کرد: سال گذشته در کل کشور صندوق حمایت بخش کشاورزی 3 هزار میلیارد تومان به تشکل‌ها تسهیلات ارائه داد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی حمایت از توسعه بخش کشاورزی تصریح کرد: صندوق استان همدان با 54 میلیون تومان سرمایه تشکیل شده و این صندوق ظرفیت شبه بانکی دارد که از تجمیع منابع دولت و ملت قرض الحسنه وام چهار درصد به سهامداران می‌دهد.

رضوی اردکانی از عملکرد صندوق توسعه بخش کشاورزی در استان همدان ابراز رضایت کرد و افزود: قانونگذار ظرفیت‌های زیادی تعریف کرده و استان همدان به خوبی از این ظرفیت‌ها بهره برده است.

انتهای پیام/ص.ف

پرداخت 3 هزار میلیارد تومان تسهیلات به اعضاصندوق توسعه بخش کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.