مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان از پرداخت 349 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزا در این استان خبر داد.

349 میلیارد تسهیلات اشتغالزا در همدان پرداخت شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ احمد توصیفیان اظهار کرد: از ابتدای امسال تا کنون 9889 طرح به بانک‌های استان معرفی و عقد قرارداد شده که 349 میلیارد تومان تسهیلات به این تعداد طرح پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: بانک کشاورزی با 90 میلیارد تومان بیشترین میزان پرداختی و بانک تجارت با 6 میلیارد تومان کمترین میزان پرداخت‌ها را داشته است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان همدان 143 میلیارد تومان از این تسهیلات را به خود اختصاص داده است، بیان کرد: شهرستان ملایر 40 میلیارد تومان، رزن 32 میلیارد، کبودراهنگ 33میلیارد، نهاوند 31 میلیارد تومان و بهار 23 میلیارد، تویسرکان 19 میلیارد، اسدآباد 10 میلیارد و فامنین 8 میلیارد تومان از این تسهیلات را دریافت کردند.

توصیفیان با بیان اینکه 40 درصد از تسهیلات پرداخت شده در بخش صنعت بوده است، ادامه داد: بخش صنعت 140 میلیارد تومان، بخش کشاورزی 121 میلیارد تومان معادل 35 درصد کل تسهیلات و بخش خدمات 86 میلیارد تومان که 25 درصد کل تسهیلات پرداختی امسال را دریافت کرده‌اند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان با تأکید بر اینکه در سالجاری ایجاد بیش از 19 هزار شغل در استان همدان پیش‌بینی شده است، یادآور شد: ایجاد 19هزار و 740 نفر شغل برای سال 96 از محل اعتبارات دستگاه‌های استان پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه تعهدات اشتغال استانی هنوز ابلاغ نشده است، اظهار کرد: 50 هزار میلیارد تومان تسهیلات در مجموع برای 970 هزار اشتغال کشور درنظر گرفته شده است.

توصیفیان افزود: براساس تفکیک شهرستانی نیز سهم همدان 5931 نفر که معادل 30 درصد اشتغال پیش‌بینی شده استان، درنظر گرفته شده، ملایر 3801 نفر معادل 19.3 درصد اشتغال استان، نهاوند 1935نفر، رزن 1272 نفر، اسدآباد 1652 نفر و فامنین 832 نفر پیش‌بینی شده است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان از افزایش 10 برابری تسهیلات خُرد خبر داد و گفت: در راستای طرح توسعه مشاغل خانگی سال گذشته 2 میلیارد تومان تسهیلات خُرد گرفته شد که امسال 10 برابر افزایش یافته است یعنی 20 میلیارد تومان تسهیلات خُرد برای استان درنظر گرفته شده و از بانک‌ها می‌خواهیم نهایت حمایت را در تسریع پرداخت این تسهیلات داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه 10 رسته به عنوان رسته‌های اولویت‌دار در دریافت تسهیلات مشخص شده است، خاطرنشان کرد: خدمات گردشگری و بوم‌گردی، مبل و منبت، تولید پوشاک، سفال و سرامیک، گیاهان دارویی، چرم و مصنوعات چرمی و صنایع غذایی و ... از طرح‌های اولویت‌دار در پرداخت تسهیلات است.

وی با بیان اینکه ایجاد 382 هزار فرصت شغلی در سال 96 برای کشور پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: 65 هزار شغل در بخش روستا تعاون در کشور درنظر گرفته شده که 52 روستا در سال 96 در طرح روستا تعاون در همدان درنظر گرفته شده است.

توصیفیان با اشاره به اینکه پیش‌بینی و تحقق اشتغال کشور در 3 بخش درنظر گرفته شده است، تصریح کرد: براساس مصوبه قرارگاه اقتصاد مقاومتی، فعالیت‌های مرتبط با اشتغالزایی در سال 96 در 3 حوزه فعالیت‌های مرتبط با بخش‌های اقتصادی با پیش‌بینی شغل برای 651 هزار و 900، فعالیت‌های مرتبط با مداخلات سیاسی و ظرفیت‌سازی و ایجاد پتانسیل با 228 هزار نفر فرصت شغلی و کسب و کار اشتغالزایی حمایتی با پیش‌بینی شغل برای 91 هزار و 800 نفر درنظر گرفته شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از برگزاری نمایشگاه چرم و مصنوعات چرمی در این استان خبر داد و گفت: هفته آینده نمایشگاه تخصصی چرم همدان در قالب طرح تکاپو خواهیم داشت.

انتهای پیام/ د

ایجاد 382 هزار فرصت شغلی در سال 96 برای کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.