رئیس سازمان امور عشایری کشور با اشاره به این که دولت حمایت ویژه‌ای از عشایر کشور دارد گفت : عشایر کشور از مزایای مالیات بر ارزش‌افزوده برخوردار می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایری کشور در آئین گردهمایی مدیران عشایری کشور در سمنان گفت : دولت حمایت ویژه‌ای از عشایر کشور دارد چراکه این بخش مهم‌ترین محور تولید و اقتصاد کشور قرار است.

 

وی با اشاره به برخی قوانین مصوب شده در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مناطق عشایری باید از دو بعد عمرانی و اقتصادی توسعه یابد.

 

رئیس سازمان امور عشایری کشور با بیان اینکه عشایر کشور از مزایای مالیات بر ارزش‌افزوده برخوردار می‌شوند تأکید کرد: این مسئله گامی مؤثر در راستای تحقق اهداف دولت برای توسعه عمرانی و اقتصادی عشایر است.

 

وی با اشاره به برخی راهکارهای مهم برای استفاده مطلوب از قابلیت‌های بخش عشایری بیان کرد: عملیاتی ساختن این راهکارها در بخش عشایری استان سمنان و به‌کارگیری ظرفیت‌های موجود زمینه‌ساز توسعه پایدار در استان سمنان می‌شود.


پیش بینی تخصیص اعتبار برای توسعه عمرانی مناطق عشایری در کشور

 

قندالی تصریح کرد: با توجه به قوانین مصوب شده برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی تخصیص بیش از 300 میلیارد تومان اعتبار در سال برای توسعه عمرانی مناطق عشایری در کشور پیش‌بینی می‌شود.

 

وی ارتقا پنج‌درصدی شاخص‌های توسعه نیروی انسانی در جامعه عشایری را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت دانست و گفت: این مسئله نیز با توجه به قانون برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی به‌عنوان یکی از وظایف دولت در مقابل عشایر مصوب شده است.

 

رئیس سازمان امور عشایری کشور تأکید کرد: بر اساس این قانون شاخص‌های دیگری ازجمله بهداشت و درمان، بیمه دام، شاخص‌های آموزشی عشایر نیز باید تاپایان برنامه ششم 25 درصد ارتقا یابد.


انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.