به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرپرست مدیریت امور پردیسهای دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان امروز در مراسم افتتاحیه دومین دوره توانمندسازی دانشجومعلمان و استادان دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: اصفهان شهر گنبدهای فیروزهای، فقه و فقاهت بوده که این افتخار را دارد که امروز هم میزبان دانشجومعلمان در حوزه هنر باشد.
شهرام عروف زاد افزود: شما مسؤولیت بزرگ و خطیری را به عهده دارید؛ هرکدام از ما در کلاس درسی که برگزار میشود و حتی در وظایف فردی یک کارگردان، برنامهریز و مجری هستیم با شاخصهایی که به عنوان ویژگیهای برجسته انسان است و امروز شما دور هم جمع شدهاید که با آموزشهایی در زمینه فیلمنامهنویسی، تصویرسازی و کارگردانی بتوانید نقد، تحلیل و تدوین کنید.
سرپرست مدیریت امور پردیسهای دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان ادامه داد: فلسفه برگزاری این دورهها توانمندسازی دانشجوها و اساتید است در حوزه هنر به واسطه ماهیت هنر است، چراکه این خلأ را در دانشگاه حس میکنیم؛ بخش مهمی از معلمی هنر است که بتواند دانشآموزان را رشد دهد و بالندگی ایجاد کند و این موضوع در ابتدا به خود معلم برمیگردد که اگر معلم این مراحل را طی نکرده باشد و این قابلیت را نداشته باشد، نمیتواند معلم توانمندی در این حوزه باشد.
وی تصریح کرد: معلم توانمند، تحلیلگر، نقاد و متفکر دانشآموز توانمند، تحلیلگر، نقاد و متفکر دانش آموز متفکر تربیت میکند، اینها ویژگیهایی است که تمام جوامع بشری به دنبال آن هستند و همین وجوه ممیزه انسانیت است که به عنوان شاخصهای مهمی در مسیر کمال و سعادت افراد است که میتوانند بالندگی افراد و مخاطبانشان را در مسیر تکمیل کنند.
عروفزاد خاطرنشان کرد: این اتفاق نمیافتد مگر اینکه خود شما به عنوان یک معلم در درون و وجود خود یک سری قابلیتها را داشته باشید که بتوانید اینها را انتقال دهید؛ قرار نیست که فقط مفاهیم کلیشهای و قالبی بدون داشتن سهمی در آن را به دیگران ارائه دهیم.
وی در ادامه مطرح کرد: شما در مسیر معلمی به نوعی مسؤولیت اجتماعی در برابر تمام آحاد جامعه به خصوص دانشآموزان بر عهده دارید، چراکه دانشآموزان تمام جامعه را شامل میشوند و بیش از 98 درصد افراد جامعه این مسیر را طی میکنند و همه به نوعی در مسیر دانشآموزی هستند.
سرپرست مدیریت امور پردیسهای دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان اضافه کرد: بحث در حوزه رسانه و خصوصاً فیلمنامهنویسی و تصویربرداری شما را در مسیر این مسؤولیت اجتماعی موظف میکند که خیلی پررنگتر وارد شوید؛ شما در این مسؤولیتهای اجتماعی وظیفه دارید لحظهها را ثبت کرده و ذهنیتها را شکل دهید، بهترین سوژهها را هم بشناسید و هم به مخاطبان و دانشآموزان بشناسانید و مفاهیم خوب را به دانشآموزان و به نوعی به تمام جامعه منتقل کنید.
وی انتقال اندیشهها را با استفاده از دانش، تیزهوشی و تجربه وظیفه دانشجومعلمان دانست و گفت: شما به این وسیله باید در راه پیشرفت تمدن نوین ایرانی اسلامی گام بردارید و اتفاقاً صدا و سیما و تصاویر بهترین ابزار برای انتقال این اندیشهها هستند؛ بنابراین معلمی که بتواند در این حوزه توانمندتر ظاهر شود بهتر میتواند افکار نسل آینده را جهت دهد.
عروفزاد خاطرنشان کرد: ما در فرایند تعلیم و تربیت مأموریت داریم از طریق کلاسهای درس و فوق برنامهها که در متن برنامه ما جای دارند نسل توانمندی را برای جامعه آماده کنیم؛ هر دانشجو در طول 4 سال دانشجویی حداقل باید یک مهارت یاد بگیرد و بعد از این مدت توانمندتر وارد عرصه شود.
وی در پایان اذعان کرد: معلمان باید در جامعه به دنبال ایجاد یک فضای همدل و قابل اعتماد باشند؛ چیزی که ما تشنه آن هستیم انتقال اندیشهها است و زندگی ما آن قدر پیچیده شده است که مسائل و موضوعات مختلف، بحرانها، تنوع سلایق و نگاههای متفاوت منتظر این است که شما بتوانید منظر جدیدی را انتقال دهید، آن هم با زبان بُرنده رسانه که مثل یک گلوله بر پیکر شخص بنشیند و تأثیر بگذارد.
انتهای پیام/م