سرور گفت:باشروع طرح تحول و ارتقا خدمات آمبولانس هوایی،در اولین فرصت آمبولانس‌های هوایی خریداری شده در قم مستقر خواهند شد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم  ؛محمد سرور، مسئول اداره اورژانس هوایی سازمان اورژانس کشور، در حاشیه برگزاری جلسه آموزشی اورژانس هوایی در قم گفت: خدمات آمبولانس هوایی از چند سال پیش در دستور کار قرار گرفت و با شروع طرح تحول یکی از بسته های طرح تحول، ارتقا خدمات آمبولانس هوایی بود.

 مسئول اداره اورژانس هوایی سازمان اورژانس کشور افزود: ۳۳ پایگاه هوایی اورژانس در کشور وجود دارد که طی برنامه ششم توسعه به ۴۴ پایگاه خواهد رسید.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت سرمایه‌گذاری مناسبی در این زمینه انجام داده و در تلاش هستیم تا دسترسی مردم را به فوریت‌های پزشکی در نقاط مختلف کشور از طریق هوا گسترش دهیم.

مسئول اداره اورژانس هوایی سازمان اورژانس کشور تصریح کرد: در حال حاضر ۳۳ پایگاه هوایی اورژانس مشغول ارائه خدمت در کشور هستند و خدمات را به مردم در اقصی نقاط کشور و مردم محروم مناطق عشایر نشین و روستاها ارائه می دهند.

سرور گفت: یکی از مراکز مهم و فعال ما، مرکز اورژانس هوایی قم است که در استان قم پایگاه هوایی و تجهیزات مناسب فعالیت می‌کنند و در اولین فرصت آمبولانس‌های هوایی خریداری شده در قم مستقر خواهند شد.

وی گفت: از ابتدای فعالیت اورژانس هوایی در قم، ۳۸۰ ماموریت شکل گرفته و ۸۰۰ نفر بیمار و مصدوم نیز از مناطق مختلف، به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند.

مسئول اداره اورژانس هوایی سازمان اورژانس کشور تصریح کرد: وزارت بهداشت و سازمان اورژانس کشور پیگیر توسعه پایگاه‌ها در کل کشور است و در نظر داریم تا طی برنامه ششم توسعه تعداد پایگاه‌های هوایی را به ۴۴ پایگاه برسانیم.

سرور در خصوص برگزاری دوره آموزشی در قم گفت: دوره‌ای که برگزار شده، تکنسین و پرستاران در زمین که قرار است بالگرد در منطقه مأموریت آن فرود آید و بیمار را به بالگرد تحویل داده و یا از بالگرد تحویل گیرد، باید مقرراتی را یاد بگیرد که در این جلسات آموزشی به دنبال این مسائل هستیم.

وی اظهار داشت: در این جلسات به دنبال یک زبان مشترک بین کادر پروازی و تیم پزشکی و پرستاری هستیم تا پرواز در امنیت کامل انجام شده و از سوی دیگر زبان مشترک ایجاد شود.

انتهای پیام/ح

فعالیت ۳۳ پایگاه هوایی اورژانس در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار