قم؛

فعال بودن ۱۴۰۰ تخت بیمارستانی دربخش دولتی

معاون دانشگاه علوم پزشکی گفت:یک هزار و ۴۰۰ تخت بیمارستانی در بخش دولتی و ۴۵۰ تخت در بخش خصوصی و خیریه استان قم فعال است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛معاون دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: راه اندازی ۲۱ هزار تخت بیمارستانی یکی از برنامه های طرح تحول نظام سلامت است که سهم قم ۷۴۲ تخت در قالب احداث سه بیمارستان است.
 
علی اصغر اکرمی گفت: با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت،تاکنون ۳۵۰ تخت با راه اندازی بیمارستان فرقانی در آذرماه امسال به بهره برداری رسیده و ۳۹۲ تخت دیگر نیز تا نیمه نخست سال آینده با راه اندازی بیمارستان ۱۷۲ تختخوابی نیروگاه و ۲۲۰ تختخوابی امیرالمومنین(ع) به چرخه درمان قم اضافه می شود.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: بر اساس استاندارد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ازای هر یک هزار تن باید ۲.۷ تخت در استان قم موجود باشد که در این صورت تعداد تخت‌های بیمارستانی قم باید به چهار هزار تخت افزایش یابد و امیدواریم این امر تا سال ۱۴۰۴ محقق شود.
 
معاون دانشگاه علوم پزشکی قم به ساخت بیمارستان نیروگاه اشاره و بیان کرد: احداث این مرکز درمانی از سال ۸۹ آغاز شد ولی به دلیل مشکلات اعتباری تا سال ۹۳ متوقف بود که با تامین بودجه در حال حاضر این بیمارستان ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم تا خردادماه سال آینده به چرخه درمان در قم اضافه شود.
 
اکرمی افزود: این بیمارستان ۱۷۲ تختخوابی، ۱۵ هزار متر مربع فضای درمانی دارد و در هفت طبقه درحال ساخت می باشد که دارای بخش های جراحی عمومی، داخلی، نوزادان، زنان و زایمان، اورژانس، درمانگاه و بخش های پاراکلینیکی مثل داروخانه و تصویربرداری است.
 
وی ادامه داد: بابیان این که این بیمارستان در منطقه نیروگاه ساخته می‌شود که هیچ واحد درمانی بیمارستانی در آن وجود ندارد، تاکنون ۲۷۰ میلیارد ریال برای این مرکز هزینه شده و برای اتمام آن ۲۸۰ میلیارد ریال دیگر به جز هزینه تجهیزات، نیاز است.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: تا پایان امسال بخش زیادی از تجهیزات این بیمارستان وارد قم و در انبار دانشگاه علوم پزشکی تا زمان افتتاح این مرکز نگهداری می‌شود.
 
وی گفت: بیمارستان خیریه امیرالمومنین(ع) نیز مرکز درمانی دیگری است که عملیات احداث آن در سال ۹۴ آغاز شده و در حال حاضر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بر اساس قول پیمانکار، طرح در نیمه نخست سال آینده تمام می شود.
 
اکرمی افزود: تجهیز این بیمارستان برعهده وزارت بهداشت است و امیدواریم تا قبل از پایان دولت یازدهم به بهره برداری برسد.
 
وی اضافه کرد: بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی خیرساز امیرالمومنین(ع) در فضای ساختمانی به مساحت ۲۲ هزار متر مربع در حال احداث است که باند فرود بالگرد اورژانس نیز روی بام بیمارستان تعبیه شده تا خدمت رسانی به بیماران حادثه دیده با سهولت و سرعت انجام شود.
 
معاون دانشگاه علوم پزشکی قم یادآور شد: هزینه ساخت این بیمارستان از سوی خیر تامین شده و اطلاعات کافی از میزان هزینه نداریم، ولی به طور قطع بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال است.
 
وی بیان کرد: بیمارستان خیرساز ۱۱۰ تختخوابی امجدی که در محوطه بیمارستان شهید بهشتی ساخته می شود نیز ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی می شود تا سال ۹۷ به اتمام برسد و مجموعه تخت های آن به تخت های بیمارستان شهید بهشتی اضافه شود. بخش جراحی زنان و زایمان، ان آی سی یو، بخش اطفال، آی سی یو، بخش جراحی و بخش های داخلی از جمله بخش های این بیمارستان است.
 
دکتر اکرمی گفت: بیمارستان یک هزار تختخوابی نیز جزو طرح هایی است که در سفر سال ۹۳ رئیس جمهوری به قم مطرح شد و بخش خصوصی در حال پیگری و ساخت آن است.
 
وی افزود: این بیمارستان در سه مرحله ساخته می شود، در مرحله نخست ۳۰۰ تخت، در مرحله دوم ۵۰۰ تخت و در مرحله سوم ۲۰۰ تخت بیمارستانی در این مرکز درمانی راه اندازی می‌شود.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه کرد: این بیمارستان جنرال و تمال بخش های ویژه بستری و جراحی را دارد و پیش بینی می شود مرحله نخست آن تا سال ۹۷ به بهره برداری برسد.
 
طرح تحول نظام سلامت از ۱۵ اردیبهشت سال ۹۳ با هفت طرح و برنامه جامع شامل کاهش پرداختی مردم، ارتقای کیفیت ویزیت، ترویج زایمان طبیعی، مقیم کردن پزشکان متخصص، ارتقاء هتلینگ بیمارستان ها، اورژانس هوایی و پرداخت مبتنی بر عملکرد آغاز شد.
 
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار