کارشناس غرب آسیا گفت: علت اساسی حمایت رژیم صهیونیستی از همه‌پرسی کردستان تلاش برای تقسیم خاورمیانه به ملیت‌های مختلف است.

فعلا منتشر نشود//// منافع مردم کردستان عراق ابزار بازی رژیم‌صهیونیستیحسین شیخ‌الاسلام کارشناس غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه سرنوشت مردم کردستان عراق ابزار بازی دشمنان ایران شده است، اظهار کرد: در میان اعلام مواضع بین کشورهای منطقه در قبال همه‌پرسی کردستان عراق، تنها رژیم صهیونیستی با قاطعیت از این همه‌پرسی حمایت کرده است.

وی گفت: علت اساسی حمایت رژیم صهیونیستی از همه‌پرسی، تلاش آن برای تقسیم خاورمیانه به ملیت‌های مختلف است، برای مثال از دید این رژیم، منطقه باید به قسمت‌هایی برای کردها، مارونی‌ها، علوی‌ها و دروزی‌ها تقسیم شود.

کارشناس خارومیانه افزود: چنانچه کشورها براساس ملیت تقسیم شوند آنوقت رژیم صهیونیستی امیدی برای تشکیل یک کشور یهودی پیدا می‌کند. زیرا تعریف رژیم صهیونیستی از یهودیت به معنای پذیرش یک دین نیست و کسی که دین یهود دارد صرفا در دایره تعریف یهودیت نمی‌گنجد. بر اساس قانون رژیم صهیونیستی هرکس از مادر یهودی زاییده شود در زمره نژاد یهود جای می‌گیرد و این یک تعریف نژادی صرف از یهودیت است.

شیخ الاسلام تصریح کرد: تلاش برای تقسیم خاورمیانه به ملیت‌های مختلف موضوع جدیدی نیست به‌طوری‌که  یک صهیونیست انگلیسی تبار، چهل سال پیش نقشه‌ای کشید و در آن منطقه خاورمیانه را بر اساس ملیت تقسیم کرد.

کارشناس خارومیانه با بیان اینکه هر چه کشورهای منطقه کوچک‌تر شوند اسکتبار جهانی سلطه خود را به راحتی و با قدرت بیشتر اعمال می‌کند، تصریح کرد: این نقشه فقط مختص عراق نیست و تقریبا همه کشورهای منطقه را در بر می‌گیرد. افزون بر این برخی رژیم‌ها در منطقه به دلیل اینکه دموکراسی نوپای عراق برایشان خطرآفرین است تمایل به تقسیم عراق دارند تا نشان دهند بقایی برای دموکراسی در خارومیانه قابل تصور نیست.

انتهای پیام/

پشت پرده حمایت قاطعانه اسرائیل از همه‌پرسی اقلیم کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار