رئیس امور تعاونی ها و نظام بهره برداری اداره کل امورعشایر خراسان شمالی گفت : 450 نفر از زنان عشایر استان افزون بر 2 میلیارد ریال در صندوق خرد زنان عشایر در استان سرمایه پس انداز کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛، محمد قربانی رئیس امور تعاونی ها و نظام بهره برداری اداره کل امورعشایر خراسان شمالی گفت: در سال گذشته 615 میلیون ریال سرمایه از طرف اداره کل امور عشایر خراسان شمالی به 18 صندوق خرد زنان عشایر در استان پرداخت شده است.

وی با بیان این که بخشی از سرمایه صندوق توسط دولت تامین می شود و بخشی آورده خود اعضا است افزود: از محل سرمایه این صندوق ها به اعضا به قید قرعه تسهیلاتی با سود 7 درصد و بازپرداخت یکساله ارائه می شود.

قربانی اظهار کرد: در مرحله اول آورده اعضا مبلغ یک میلیون ریال بوده است، اما در هر ماه باید اعضاء بین 50 هزار تا 150 هزار ریال به این صندوق واریز کنند.

وی با اشاره به این که هم اکنون 18 صندوق خرد زنان عشایر درشهرستان های فاروج،اسفراین،شیروان و بجنورد در استان فعالیت دارند،تصریح کرد: توانمندسازی جامعه محلی از طریق ایجاد بستری مناسب برای مشارکت جمعی زنان در قالب گروه های اعتبار پس انداز و ارتقای مهارت های فردی و اجتماعی زنان عشایری از طریق برنامه های آموزش از اهداف ایجاد این صندوق است.

وی گفت: برای ایجاد این صندوق ها آموزش های مختلفی در زمینه های مختلف از قبیل کارآفرینی، پرورش زنبور عسل و مرغ بومی، صنایع دستی و موضوعات مربوط به حسابداری و امور مالی به زنان عشایرارائه می شود به علت اینکه آنها در برخی موارد تخصص و سواد لازم را ندارند.

رئیس امور تعاونی ها و نظام بهره برداری اداره کل امورعشایر استان افزود: در ابتدای تشکیل صندوق خرد زنان عشایر،از این طرح استقبال خوبی نشد اما بعد از ارائه آموزش های لازم در این زمینه و اعطای تسهیلات تقاضا برای عضویت در این صندوق ها افزایش پیدا کرد.

گفتنی است:عشایر خراسان شمالی با 30 هزارو 300 نفر جمعیت در قالب پنج هزارو 350 خانوار و 750 هزار راس دام در این استان زندگی می کنند.

انتهای پیام/ط

فعالیت 18 صندوق خرد زنان عشایر در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.