دبیر کمیسیون ماده ده احزاب گفت: احزاب و تشکل‌ها نمی‌توانند موسسه ایجاد کنند و از این راه درآمد داشته باشند.

رضازاده محمدامین رضازاده  در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، از احتمال برگزاری جلسه کمیسیون ماده ده احزاب در هفته آینده خبر داد.

رضازاده درباره تایید انتخابات شورای مرکزی دو حزب پیشروی اصلاحات و مجمع ایثارگران، اظهار داشت: تایید انتخابات شورای مرکزی احزاب و تشکل‌ها فرآیندی دارد که باید طی شود.

دبیر کمیسیون ماده ده احزاب با بیان اینکه اعضای شورای مرکزی احزاب باید مدارک خود را به کمیسیون ماده ده بدهند، گفت: بعد از انجام بررسی‌های لازم، موضوع در جلسه کمیسیون مطرح و تصمیم‌گیری می‌شود و تاکنون بررسی انتخابات آن دو حزب به مرحله طرح شدن در کمیسیون نرسیده است.

رضازاده در پاسخ سوالی مبنی بر اینکه با توجه به اعلام حزبی بر تشکیل موسسه آموزش عالی برای کادرسازی حزبی، آیا مجوز اینگونه فعالیت ها صادر می‌شود، گفت: در اساسنامه احزاب چنین موضوعی وجود ندارد و کمیسیون ماده ده نیز چنین مجوزی نمی‌دهد.

دبیر کمیسیون ماده ده احزاب اضافه کرد: احزاب و تشکل‌ها می‌توانند کادر خود را آموزش دهند و برای این کار نیازی به اخذ مجوز ندارند اما نمی‌توانند موسسه  ایجاد کنند و  از این راه درآمد داشته باشند.

 

انتهای پیام/

 

تایید انتخابات شورای مرکزی دو حزب پیشروی اصلاحات و مجمع ایثارگران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار