مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی گفت: در پنج ماه سال جاری میزان قاچاق کالا و ارز به مدت مشابه سال گذشته 51 درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ سیدجواد سیدالموسوی مدیر کل تعزیرات حکومتی استان گفت: این رقم درمدت مشابه پارسال سه میلیارد و 344 میلیون ریال بوده است.

وی با بیان اینکه قاچاق کالا و ارز اثرات مخربی بر مسائل اقتصادی،تولید و اشتغال وارد و سلامت مصرف کننده را تهدید می کند،افزود: فراوانی قاچاق کالا و ارز در خراسان شمالی به ترتیب در پوشاک، تلفن همراه، تلویزیون ماهواره دار، مواد آرایشی و بهداشتی، مواد خوراکی و آشامیدنی بوده است.

سید الموسوی با اشاره به تخلفات حوزه صنفی شامل کم فروشی،گران فروشی،احتکار،درج نکردن قیمت و تقلب در استان گفت: امسال میزان تخلفات در این حوزه به مدت مشابه سال گذشته 26 درصد کاهش یافته است.

وی میزان محکومیت در این بخش را در پنج ماه امسال 2 میلیارد و 842 میلیون 963 هزارو 161 ریال ذکرواظهار کرد: این رقم در مدت مشابه سال گذشته چهار میلیارد و 362 میلیون 872 هزارو 463 ریال بوده است.

وی تصریح کرد: در پنج ماه سال جاری تخلفات بهداشت،دارو درمان، نسبت به مدت مشابه سال گذشته 67 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی هچنین میزان محکومیت در حوزه بهداشت،دارو و درمان را در استان  681 میلیون و 583 هزار ریال دانست و گفت: این میزان در مدت مشابه سال گذشته 304 میلیون و 300 هزار ریال بوده است.

وی افزود:هدف اداره کل تعزیرات حکومتی حمایت از مصرف کننده و ایجاد زمینه سالم در بازار برای ارائه خدمات و فروش کالا است تا مصرف کننده با اطمینان خاطراقدام به خرید کالا و خدمات کند.

گفتنی است:استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور بیش از 25 هزار واحد صنفی در قالب 120 اتحادیه دارد.

انتهای پیام/آ

افزایش 51 درصدی کالاو ارز در سال جاری در استان خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.