رییس اداره آموزش و پرورش تربت جام گفت:دانش آموزان روستا‌های زلزله زده چاه مزار و دوسنگ امسال برای تحصیل فضای آموزشی ندارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  غلامرضا بهرامپور رییس اداره آموزش و پرورش تربت جام در جلسه شورای آموزش و پرورش گفت: بیش از ۳، ۰ درصد فضا‌های آموزشی تربت جام بالای ۵۰ سال قدمت دارند و می‌بایست به طور ۱۰۰تخریب و بازسازی شوند و دانش آموزان روستا‌های زلزله زده چاه مزار و دوسنگ امسال برای تحصیل فضای آموزشی ندارند.

وی افزود: یک هزار خانوار مسکن مهر این شهرستان برای تحصیل دانش آموزان مدرسه ندارند و برابر قوانین مجتمع‌ها و انبوه سازان باید سهم آموزش و پرورش را برای احداث مدرسه جانمایی کنند.

رییس اداره آموزش و پرورش تربت جام تصریح کرد: در شهر‌های نصرآباد و نیلشهر به دلیل کمبود فضای آموزشی برای تحصیل دانش آموزان منازل را اجاره کرده ایم که مورد تایید هم نیستند و بعنوان مثال چنانچه اجری بر سر دانش آموزی بیافتد باید پاسخگو باشیم.

بهرامپور از تجاری سازی فضا‌های آموزشی خبرداد و اظهار داشت: آموزش و پرورش برای تامین منابع مالی می‌تواند در بخشی از فضای مدارس، واحد‌های تجاری ایجاد تا کمبود‌های مالی خود را جبران کند.

وی با اشاره به سنددار کردن فضا‌های آموزشی شهرستان گفت: از ابتدای سال جاری طرح سنددار کردن مدارس در دستور کار قرار گرفت که تاکنون ۱۹ مدرسه سنددار شده اند.

رییس اداره آموزش و پرورش تربت جام بیان کرد: برای حل کمبود فضای آموزشی بنا داریم با دعوت از خیرین کشوری و استانی برای این نیکوکاران اردوی دو روزه در نظر گرفته ایم تا بوسیله بازدید از فضا‌های آموزشی در جریان کمبود‌ها قرار گیرند.

بهرامپور از اجرای پروژه مهر خبرداد و عنوان کرد: پروژه مهر مربوط به حوزه‌های عمرانی، آموزشی، پرورشی و تامین نیروی انسانی است که با شروع مدارس زنگ بازگشایی، نماز و ایثار نواخته خواهد شد.

انتهای پیام//س، ج.


برگزاری جلسه شورای آموزش و پرورش تریت جام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.