بیش از ۱۵۰ نفر روز از دانشجویان دانشگاه‌های تربت جام در قالب دو گروه خواهران و برادران به اردو‌های جهادی مناطق محروم و زلزله زده این شهرستان اعزام می‌شوند.

رضا البرز مسئول بسیج دانشجویی شهرستان تربت جام درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ گفت: اهمیت اردو‌های جهادی پس تاکید مقام معظم رهبری برای حضور جوانان متعهد و انقلابی در روستا‌هایی مشخص شده است که بسیج دانشجویی از پیشگامان حضور در این عرصه هستند.

وی افزود: دانشجویان شرکت کننده در عرصه‌های سازندگی، فرهنگی، آموزشی و درمانی در روستا‌های چامزار سفلی و علیا، آقابیک و قلعه سرخ و از توابع بخش‌های سمیع آباد و مرکزی این شهرستان برگزار می‌شود.

مسئول بسیج دانشجویی شهرستان تربت جام با اشاره به اهداف اردو‌های جهادی، گفت: اردو‌های جهادی با هدف تقویت امید به زندگی و ایجاد انگیزه برای حضور در جوامع روستایی و مناطق محروم برگزار می‌شود.

البرز افزود: برای آن که موفق شویم در کشور محرومیت‌ها را رفع و ریشه کن کنیم لازم است با حضور در نقاط کمتر برخوردار فقر فرهنگی منطقه را مرتفع و با رفع فقر مادی از چهره منطقه به سمت عمران و آبادانی مناطق محروم حرکت کنیم و اردو‌های جهادی دارای این آثار و برکات هستند.

وی بر چشیدن طعم محرومیت و فقر از نزدیک و ثبت این صحنه‌ها در اذهان دانشجویان که قرار است مسئولین آینده نظام باشند، گفت: احیاء ارزش‌های دینی و انقلابی، بهره مندی از فضای معنوی کم نظیر این سفر‌ها و حرکت به سمت خودسازی و جهت گیری فعالیت‌های علمی و فوق برنامه جوانان در راستای خدمت به مردم می‌باشد.

مسئول بسیج دانشجویی شهرستان تربت جام با اشاره به علاقه مندی شدید دانشجویان بسیجی برای شرکت در اردو‌های جهادی افزود: علاقه‌مندی زیادی در بین دانشجویان برای حضور در مناطق محروم وجود دارد و احتمال افزایش تعداد دانشجویان در این اردو‌های پیش بینی می‌شود.

البرز گفت: اردو‌های جهادی دانشجویی توانسته است در چندین سال گذشته چهره بسیاری از محرومیت‌های شهرستان را کاهش دهد و امید است با همکاری دستگاه اجرایی امسال خدمت قابل توجهی به این مناطق صورت بگیرد.

انتهای پیام // س. ج.

 


اردو‌های جهادی داشجویان در مناطق محروم و زلزله زده تربت جام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.