معاون آموزش و پرورش لرستان از واریز سرانه رفع مشکلات به حساب مدارس این استان تا قبل ازشروع سال تحصیلی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ خیراله خیرایی معاون آموزش و پرورش لرستان شفافیت، قانون مداری و عدالت را مهمترین خط‌مشی معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش لرستان برشمرد و اظهار داشت: هدایت و نظارت دقیق بر حسن اجرای همه مصوبات و بخشنامه‌های اداری، مالی، رفاهی و بودجه‌ای ضمن اینکه به سلامت کار‌ی افراد منجر می‌شود بهره وری را در دستگاه تعلیم و تربیت دوچندان می‌کند.

وی در ادامه به ضرورت اجرای برنامه تحول اداری تاکید کرد و افزود: حاکمیت تفکر سیستمی و پای بندی به رعایت قوانین و مقررات از جمله راهبرد‌هایی است که می‌تواند ما را در پیشبرد اهداف یاری کند.

خیرایی در ادامه بر تلاش مضاعف برای تکریم شان و جایگاه فرهنگیان تاکید کرد و ادامه داد: تعلیم و تربیت اساس و پایه توسعه زیرساخت‌های اجتماعی است و اگر این مهم تحقق پیدا کن، می‌توان به پیشرفت و توسعه جامعه در سایر عرصه‌ها امیدوار بود.

وی توجه به توانمندی‌ها و سختی کار معلم را عاملی تاثیر گذار در بالابردن انگیزه عنوان کرد و افزود: توجه به معلم، درک معلم و احترام به جایگاه او می‌تواند انگیزه به فعالیت را در آنان بالابرده و ما را به ارتقای کیفیت آموزش رهمنون سازد.

خیرایی در ادامه به نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: کمیته ساماندهی بهینه منابع انسانی در قالب تفاهم نامه توسعه سنواتی برنامه ریزی کاملی را برای استفاده از ظرفیت فرهنگیان در امر آموزش و پرورش انجام داده و با اولویت ارتقای کیفیت آموزش تلاش می‌کند تا فرهنگیان را در جایگاه‌های مورد نیاز متناسب با رشته و دوره تحصیلی آن‌ها سازماندهی کند.

وی همچنین به فعالیت کمیته تعمیر و تجهیز هم اشاره کرد و افزود: تجهیز، زیبا سازی و بهسازی فضا‌های آموزشی هم مهمترین راهبردی است که در این کمیته دنبال شده و در این راستا تجهیزات قابل توجهی هم در اختیار مدارس گذاشته شده است و تلاش می‌شود تا قبل از شروع سال تحصیلی سرانه‌ای هم برای رفع موانع مشکلات به حساب مدارس واریز شود.

تکریم جایگاه معلمان، بهره وری در استفاده ازفضاها، استفاده مناسب از وسایل و موادآزمایشگاهی در مدارس، کاهش هزینه‌های حامل‌های انرژی مدارس، توسعه کمی وکیفی رفاهیات معلمان، کیفیت بخشی خدمات درمانگاه‌های فرهنگیان و مراکز آموزشی، رفاهی معلم واماکن فرهنگی، هنری و ورزشی، توسعه بیمه ها، توسعه درآمد‌های اختصاصی، سلامت اداری، کاهش دغدغه‌های مالی و اداری و برنامه ریزی برای خوداتکایی مالی مدارس از جمله موارد دیگری بود که خیرایی به آن‌ها اشاره کرد و مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/م

سرانه به حساب مدارس لرستان تا قبل از شروع سال تحصیلی واریز می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.