امام جمعه بندر ماهشهر واقعه غدیر خم را نماد اسلام راستین و حقیقی دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  با بیان اینکه نسل‌کشی سازمان یافته در میانمار نتیجه غفلت جهان اسلام از غدیر است، گفت: به طور قطع و یقین دست پلید صهیونیسم در این جنایات دخیل است و شکی در این موضوع نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین غبیشاوی با گرامیداشت سالروز قیام 17 شهریور و کشتار مردم بی‌دفاع در میدان شهدای تهران اظهار کرد: نباید فراموش کنیم که انقلاب و نظام بر پایه این خون‌ها بنا نهاده شد. ما این انقلاب را ارزان به دست نیاورده‌ایم و این خون‌ها شجره طیبه انقلاب را آبیاری کرد.

وی افزود: مسئولانی که در این نظام مسئولیت دارند فراموش نکنند که این مسئولیت‌ها امانت‌های الهی هستند و باید امانت‌داران خوبی بوده و عمر و وقت خود را وقف خدمت به مردم کنند. مردمی که به رهبری امام راحل (ره) این انقلاب را به پیروزی رساندند.

خطیب جمعه بندر ماهشهر در ادامه با تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیر، گفت: غدیرنماد اسلام راستین و حقیقی است. پیامبر مکرم اسلام (ص) در آن صحرا با تنصیب امیر مؤمنان می‌خواست این نکته را بگوید که اسلام ناب و حقیقی آن اسلامی است که رهبری آن علی بن ابیطالب (ع) باشد. آن اسلامی که مرجع اصلی امت در مسائل فکری، دینی، عرفانی، شرعی، مدیریتی و سیاسی اهل بیت (ع) هستند و لاغیر.

غبیشاوی با بیان اینکه تلاش‌های فراوانی شد تا غدیر در تاریخ دفن شود، متذکر شد: عده‌ای که به دنبال اهداف نامشروع، دنیا و ریاست خود بودند نگذاشتند پیام غدیر به مردم برسد، اما در زمان ما و دنیای ارتباطات جهان دارد به تدریج می‌فهمد که غدیر و اسلام واقعی چیست.

وی تصریح کرد: دردهایی که امروز جهان اسلام به آن مبتلا است برای این است که از غدیر دور شده و فاصله گرفته‌ایم. بمباران و تبلیغات مسموم در این 14 قرن باعث شده که برادران اهل تسنن متوجه نشوند واقعیت اسلام چیست. ما وظیفه داریم که غدیر را به خوبی معرفی کنیم.

امام جمعه شهرستان بندر ماهشهر ادامه داد: یکی از خسارت‌های جهان اسلام بحث کشمکش‌ها و جنگ‌های داخلی در جوامع اسلامی است. اگر مستمسک به غدیر بودیم امروز شاهد نسل‌کشی سازمان یافته مردم مسلمان مظلوم میانمار نبودیم. ملت یک میلیارد و نیمی مسلمان چون از غدیر و اسلام حقیقی دور شده‌اند اینگونه ضعیف شده تا در میانمار زنده زنده به آتش کشیده شوند و دنیا نیز در مقابل این جنایات سکوت کرده است.

وی در پایان گفت: امیدواریم اسلام ناب به برکت خون شهدا و غدیر به جهانیان معرفی شده و بیشتر از پیش پیشرفت کرده و هیچ مظلومی در جهان باقی نماند که صهیونیست‌ها به خود جرأت دهند این جنایات را در دنیای اسلام طراحی و اجرا کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.