رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نایین گفت: بخش I.C.U بیمارستان حشمتیه نایین با پیگیری ها و مساعدت نماینده نایین و خوروبیابانک افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید غلامرضا نقیب زاده  از افتتاح بخش I.C.U در بیمارستان حشمتیه این شهرستان خبر داد.

وی در حاشیه مراسم افتتاحیه گفت : واحد مراقبت‌های ویژه یا آی‌سی‌یو (ICU) بخشی از بیمارستان است که مخصوص مراقبت از افراد دچار بیماری‌ها یا جراحات شدید یا تهدیدکننده حیات است که نیاز به نظارت دقیق و مداوم و حمایت بوسیله تجهیزات و داروهای اختصاصی دارند تا کارکردهای طبیعی بدن در آنان حفظ شود

دکتر نقیب زاده بیان داشت : پیش از این برای ارائه خدمات مراقبت های ویژه به بیماران با مشکلات جدی مواجه می شدیم و در برخی مواقع حتی بیماران به دیگر بیمارستان ها اعزام می شدند اما اکنون با راه اندازی این بخش، خدمات مناسب در زمینه I.C.U آنان ارائه خواهد شد.

وی در پایان بیان داشت : امکان نگهداری افرادی که دچار ضربه مغزی شده و نیاز به جراحی مغز می باشند نداریم ولی بیمارانی که مشابه آن هستند امکان نگهداری و مراقبت های ویژه داریم .

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نایین اضافه کرد: برای ساخت و تجهیز این بخش در مجموع 15 میلیارد ریال با مساحت 120 مترمربع هزینه شد که تنها اعتبار هر چهار تخت موجود در این بخش بالغ بر 13 میلیارد می باشد.

گفتنی است تجهیزات رایجی که در آی‌سی‌یوها وجود دارند، از جمله شامل دستگاه‌های تهویه مکانیکی (ونتیلاتور) برای کمک به تنفس بیماران از راه لوله داخل نای، پایشگرهای فعالیت قلب از جمله تجهیزات دورسنجی (تله‌متری)، ضربان‌سازها (پیس‌میکرها) ی خارجی، تجهیزات دیالیز برای مشکلات کلیوی، تجهیزات برای پایش مداوم کارکردهای بدنی، شبکه‌ای از لوله‌های داخل وریدی، لوله‌های تغذیه، لوله‌های بینی- معده (نازوگاستریک)، پمپ‌های تخلیه یا ساکشن، درن‌ها و کاتترها، مجموعه‌ای داروها برای درمان عوارض اولیه ناشی از بستری شدن هستند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار