کانال عربی شبکه آی فیلم از شنبه 18 شهریور مجموعه تلویزیونی تاریخی «بوعلی سینا» را پخش خواهد کرد.

نمایش سریال «بوعلی سینا» در شبکه آی فیلمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ شبکه آی فیلم، «بوعلی سینا» که در سال 1364 به تهیه کنندگی منوچهر محمدی تولید شده، از جمله سریال های موفق دهه 60 تلویزیون است که هنوز بعد از سال ها از ساخت آن، مخاطبان تلویزیون را پای خود می نشاند و حالا قرار است از شنبه، هرشب با عنوان «ابن سینا» در قاب آی فیلم عربی به نمایش گذاشته شود.

کیهان رهگذار نویسنده فیلمنامه، کارگردان و تدوینگر این سریال بوده است. رهگذار پیش از بوعلی سینا فیلمنامه سریال سربداران را نوشته بود که به کارگردانی محمدعلی نجفی ساخته شد.موسیقی زیبا و ماندگار این سریال و بازی دلنشین بازیگر نقش کودکی ابن سینا و امین تارخ در نقش بزرگسالی او، از جمله نقاط قوت شاخص این سریال بوده است.

ابوعلی سینا در روستای افشنه نزدیک بخارا در ازبکستان کنونی، متولد شد و در طول عمر پربارش در چند شهر مختلف ایران بزرگ زندگی کرد و پس از مرگ در همدان به خاک سپرده شد.

علاوه بر امین تارخ، فیروز بهجت‌محمدی، محمد ابهری، جمشید لایق، اسماعیل محرابی، چنگیز وثوقی، سرور نجات‌الهی و سعید اویسی دیگر بازیگرانی هستند که در این مجموعه به یاد ماندنی به ایفای نقش پرداخته اند.

فیلم بوعلی سینا از شنبه 18 شهریور هر شب ساعت 21 از کانال عربی آی فیلم در 11 قسمت به روی آنتن می رود و باز پخش آن نیز در ساعت های 03:00، 09:00 و 15:00 روز بعد پخش خواهد شد.

انتهای پیام ص.ف

نمایش فیلم بوعلی سینا از شبکه آی فیلم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.