معاون اداره کل کتابخانه‎های عمومی همدان خواستار ایجاد ایستگاه مطالعه در پیاده‌راه بوعلی همدان شد.

ایستگاه مطالعه در پیاده‌راه بوعلی همدان ايجاد شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ عرفانی معاون اداره کل کتابخانه‎های عمومی همدان با اشاره به اینکه کتابخانه فرهنگسرای مهر و عین‌القضات به صورت مشارکتی با سازمان شهرداری اداره می‌شوند، گفت: در کتابخانه نهادی تمام مسوولیت به عهده اداره کل کتابخانه‌هاست و با توجه به کمبود بودجه طی سالهای اخیر ساخت و ساز این نوع کتابخانه‌ها کم شده است.

وی با بیان اینکه به خاطر همین موضوع به سمت دریافت حق انتفاع ساختمان‌های بلااستفاده و تجهیز آنها حرکت کرده‌ایم تا از این طریق خدمات به مردم ارائه شود، افزود: این اقدام بیشتر در روستاها انجام شده، اما در خصوص کتابخانه شهری مشکلاتی وجود دارد.

معاون اداره کل کتابخانه‎های عمومی همدان با اهمیت به اینکه در برنامه آینده شورای شهر، گسترش فضای قرائت‌خانه مد نظر است، گفت: در حال حاضر با همکاری مدیر معاونت اتوبوسرانی شهرداری همدان سه ایستگاه مطالعه فعال سیار ایجاد شده است که با امکان افزایش این اتوبوس‌ها شاهد ارتقای فرهنگ مطالعه خواهیم بود.

عرفانی با بیان اینکه شهرداری‌ها فضای فرهنگسراها را ایجاد می‌کنند که فضای کتابخانه‌ای در آنها دیده شده اما اینکه چگونه اداره می‌شود جای سئوال دارد، افزود: اگر حق انتفاع فضای کتابخانه فرهنگسراها در اختیار ما قرار گیرد می‌توان در امر ارتقای سرانه مطالعه موفق‌تر بود، البته در این زمینه صحبت‌هایی با معاون فرهنگی شهرداری شده است.

وی با اشاره به اینکه به مدیر معاونت اتوبوسرانی پیشنهاد راه‌اندازی کتابخانه سیار شهری داده شده و ایشان نیز قول پیگیری را داده‌اند، افزود: این اتوبوس می‌تواند در مناطق پرجمعیت و مناطقی که نیاز به ایجاد کتابخانه است، مطرح شود.

معاون اداره کل کتابخانه‎های عمومی همدان با اشاره به اهمیت توزیع نشریات و مجلات رایگان در ایستگاه مطالعه پیاده‌راه، افزود: طی چهار دوره هر بار 6 هزار نخسه مجلات و نشریات در ایستگاه‌های مطالعه همدان توزیع شده که جمعاً 20 هزار نسخه بوده است.

عرفانی با اشاره به اینکه در سطح شهر 13 ایستگاه مطالعه وجود دارد که نشریات و مجلات رایگان در این ایستگاه‌ها توزیع می‌شود، خاطرنشان کرد: تعداد عضو فعال و تعداد امانت کتاب از جمله شاخص‌های موفقیت ما است که امیدواریم در این حوزه به شاخص‌های بسیار خوبی برسیم.

انتهای پیام/ص.ف

ضرورت ایجاد ایستگاه مطالعه در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.