معاون وزیر راه گفت: در آینده نزدیک به تعداد مجتمع‌های بین راهی در استان اضافه خواهد شد.

افزایس تعداد مجتمع‌های بین راهی همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ داود کشاورزیان در مراسم افتتاح مجتمع خدماتی رفاهی پردیس غرب در همدان اظهار داشت: این مجتمع‌ها به منظور تامین نیاز کاربران و محلی برای استراحت رانندگان جاده‌ای است که همین موجب کاهش چشمگیر تصادفات بر اثر خواب‌آلودگی و خستگی می‌شود.

وی افزود: با ساخت این مجتمع‌ها میزان ورودی و خروجی جاده‌ها به حداقل می‌رسد و ورودی و خروجی‌های استاندارد ساخته می‌شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل کشور با بیان اینکه در آینده نزدیک به تعداد مجتمع‌های بین راهی در استان اضافه خواهد شد بیان کرد: بیشتر سفرهای عتبات عالیات به صورت زمینی انجام می‌شود که در زمان رفت با مشکل کمتری مواجه هستیم اما مشکل اصلی در زمان برگشت زائران است که تلاش می‌شود ناوگان حمل و نقل بیشتر به مسافران اربعین اختصاص پیدا کند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه امکانات زیربنایی و تعریض جاده‌ها افزایش یافته است بیان کرد: سال 95 نسبت به سال گذشته در حمل و نقل زائران اربعین مشکلات کمتری داشتیم که سعی داریم وضعیت بهتری را ایجاد کنیم.

کشاورزیان با بیان اینکه در دولت یازدهم سیاست سازمان تسهیل در فرآیند حمل و نقل در نظر گرفته شد گفت: قبل از دولت یازدهم اخذ موافقتنامه اصولی و صدور مجوزنامه احداث مجتمع‌ها طولانی و زمان‌بر بود اما خوشبختانه در چهار سال گذشته برای اخذ پروانه ساختمانی این مجتمع‌ها تصمیمات خوبی گرفته شد.

وی ادامه داد: در نهایت با استعلام حقوقی ریاست جمهوری، سرمایه‌گذار می‌تواند در نوار 100 متری بعد از حریم با اجازه از راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای موافقت اصولی را اخذ کرده و برای تعیین کاربری نیازی به ارجاع به کارگروه زیربنایی نیست و دولت کاربری را تعیین می‌کند.

کشاورزیان با بیان اینکه پخش فرآورده‌های نفتی و سوختی در هر یک از مجتمع‌ها در حد نیاز تعریف شده است خاطرنشان کرد: محوریت هر مجتمع براساس نوع نیاز در بخش رستوران، نمازخانه، سرویس بهداشتی و جایگاه سوخت متفاوت است و روال کار ما این است که برای اخذ مجوز مجتمع بین راهی قبل از هر چیز از شرکت فرآورده‌های نفتی مجوز جایگاه سوخت گرفته شود.

وی با بیان اینکه براساس این ضوابط باید همه ادارات کار کنند تصریح کرد: تنها مجوزی که برای احداث این مجتمع‌ها نیاز است مربوط به تغییر کاربری اراضی کشاورزی است که با امور اراضی کشاورزی در این راستا تفاهمنامه‌ای منعقد شده است.

 انتهای پیام/ ش

حضور معاون وزیر راه در همدان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.