استاندار خراسان رضوی گفت: باید از ظرفیت مشهد مقدس به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام با محوریت فرهنگ رضوی، استفاده کرد.

استفاده از ظرفیت های مشهد مقدس با محوریت فرهنگ رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ علیرضا رشیدیان نیاز امروز جامعه و جهان را علم و آگاهی و تفکر توام با مهر و محبت دانست و افزود: خاستگاه آن می تواند معارف رضوی و سبک و سیره ی حضرت رضا (ع) و مشهد مقدس باشد.

وی گفت: دشمنان به منظور جلوگیری از سرعت انتشار اسلام در دنیا و جلوگیری از قدرت نفوذ آن، با ایجاد گروهک های تکفیری و وهابی، سعی در مخدوش کردن وجهه ی این دین و ارائه ی چهره ای خشن از این دین عقلایی، کردند.

وی با تاکید بر این که تهاجم دشمن صرفا در حوزه های نظامی، سیاسی و اقتصادی نیست؛ گفت: دشمنان حوزه های فرهنگی و اجتماعی که هویت و فرهنگ ما را تشکیل می دهند نیز مورد تهاجم قرار داده اند.

استاندار خراسان رضوی افزود: رسالت این قشر از جامعه، در راستای پاسخگویی به شبهات دینی به ویژه در نسل جوان، با زبانی به روز و ملایم، سنگین تر است.

رشیدیان گفت: برای دستیابی به توفیق در این مسیر، علاوه بر حفظ و تداوم ارتباط با بدنه جامعه و جوانان به صورت رو در رو، از ابزار و فناوری های نوین مانند فضاهای سایبری نیز باید استفاده کرد.

وی افزود: احیای اصل امر به معروف و نهی از منکر با رویکرد مهربانی و عطوفت، ساماندهی و پیگیری موضوعات اجتماعی از قبیل تحکیم بنیان خانواده، کاهش طلاق، مبارزه با اعتیاد از جمله مواری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام// م.م

تقویت ارتباط روحانیون با گروه های مختلف اجتماعی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.