نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: مدیران و مسئولین شهر در چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم حضور داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در جلسه اخلاق مدیران که صبح امروز در سالن اجتماعات بانک کشاورزی برگزار شد، ضمن تبریک ایام دهه‌ی ولایت و عید غدیر به شرح ماجرای غدیر پرداخت و گفت: حدود صد و بیست هزار نفر شاهد بودند که پیامبر بزرگوار اسلام به دستور خداوند تبارک و تعالی دست مبارک حضرت علی را گرفتند و بلند کردند و به مردم اعلام کردند که بعد از من علی وصی و جانشین من است.
وی در ادامه با اشاره به خطبه پیامبر در روز غدیر گفت: پیامبر خطبه‌ای طولانی در روز غدیر خواندند و بعد از آن که حضرت علی را به عنوان، ولی و جانشین خود اعلام کردند، مردم دسته دسته با امیرالمومنین بیعت امامت و ولایت کردند.
نماینده، ولی فقیه در استان آذربایجان غربی در ادامه افزود: در عالم اسلام آنچنان که در مورد حدیث و جریان غدیر نقل شده در مورد هیچ حدیث و جریان دیگری نقل نشده است.
وی افزود: مرحوم علامه امینی نام یکصد و ده نفر از صحابه پیامبر را نام برده است که حدیث غدیر و جریان امامت و ولایت حضرت علی را نقل کرده اند.
امام جمعه ارومیه در ادامه افزود: مسئله امامت و ولایت حضرت علی، مسئله‌ای است که ادله عقلی و نقلی اعم از آیات قرآن و روایات بر آن ناظر است، اگر جریان ولایت حضرت علی نبود یقیناً باید گفته می‌شد دین اسلام دین ناقصی است.
وی ادامه داد: تصور کنید که پیامبر بیست و سه سال زحمت کشیدند و مردم را از ذلت به عزت و از بت پرستی نجات دادند و به توحید رساندند، اگر پیامبر در مورد جانشینی خود دستوری نمی‌دادند و کسی را مشخص نمی‌کردند، عقل انسان حکم می‌کرد که دین اسلام نعوذبالله دین ناقصی است.
حجت الاسلام والسلمین سید مهدی قریشی افزود: بر همین اساس است که بعد از جریان غدیر آیه «الْیَوْمَ اکْمَلْتُ لَکُمْ دینَکُمْ وَاتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتى وَرَضیتُ لَکُمُ الْاسْلامَ دیناً» نازل شد.
استاد حوزه و دانشگاه در ادامه روایتی از پیامبر در مورد حضرت علی چنین خواند: پیامبر می‌فرمایند: خداوند برای برادرم علی فضایلی قرار داده که از لحاظ کثرت قابل شمارش نیست و هر کس فضیلتی از فضایل علی بگوید در حالی که خود به آن فضیلت علی اقرار دارد، خداوند همه گناهان قبلی و فعلی او را می‌بخشد و هر کس فضیلتی از فضایل علی را بنویسد، مادامی که این نوشته باقی است فرشتگان الهی مدام او را استغفار می‌نمایند و هر کس به یک فضلیت از فضایل علی گوش دهد، خداوند گناهانی که با گوش انجام داده است خواهد بخشید و هر کس به یک نوشته‌ای از فضایل علی نگاه کند، خداوند گناهانی که با چشم انجام داده است خواهد بخشید و نگاه به علی و ذکر نام علی عبادت است و خداوند ایمان هیچ بنده‌ای را قبول نمی‌کند مگر به ولایت علی اقرار و از دشمنان علی اعلام برائت کند.
وی افزود: این روایت را شیعه و سنی نقل کرده اند به همین خاطر بزرگان کتاب‌هایی در فضیلت حضرت علی نوشته اند.
استاد اخلاق در پایان به بیان توصیه‌هایی به مدیران گفت: توصیه ام به مدیران ادارات این است که به مناسبت عید غدیر مراسماتی در ادارات برگزار شود که هم وظیفه ما نسبت به امیرالمومنین است و هم باعث می‌شود عنایات خداوند شامل حال همه شود.
وی افزود: چهلمین دوره از مسابقات کشوری قرآن کریم در شهر ارومیه در حال برگزاری است، به مدیران و مسئولین شهر توصیه می‌کنم که ساعاتی را در این مسابقات حضور داشته باشند تا وظیفه خود را نسبت به قرآن کریم ادا کرده باشند.


انتهای پیام/م

مسؤولان شهر شرکت در مسابقات قرآنی را در الویت کاری خود قرار دهند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.