وزارت دفاع روسیه اعلام کرد توپ جنگی جدید «هویتزر» ساخت این کشور نسبت به توپ‌های ترکیبی ناتو بسیار پیشرفته‌تر است.

قدرت بالای توپ‌های جنگی جدید هویترز، نمایش توان نظامی روسیه در برابر ناتوبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری بیزنس اینسایدر، روسیه اعلام کرده است توپ جنگی جدید هویتزر ساخت این کشور، نسبت به هر یک از توپ‌های ترکیبی ناتو مسافت خیلی دورتری را هدف قرار خواهد داد.

این پایگاه خبری در مقاله‌ای نوشت: وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد هویتزرهای جدید Koalitsiya-SV از سال 2020 قابل بهره بردای خواهد بود.

این دستگاه که برای اولین بار در سال 2015 رونمایی شد و به نام Coalition-SV نیز شهرت دارد، از توپ خود کششی 152 میلیمتری تشکیل شده است که می تواند در دقیقه حدود 15 تا 20 گلوله را پرتاب کند. دامنه تعداد گلوله های پرتابی این توپ بسیار فراتر از سلاح های غربی مانند M109 Paladin ساخت آمریکا خواهد بود که تنها قادر است 6 گلوله را در دقیقه پرتاب کند. تخمین زده می شود کهKoalitsiya-SV بتواند بردی بالغ بر 43 مایل داشته باشد. این میزان بسیار بیشتر از هویتزرهای آمریکایی Paladin و AS90 Braveheart انگلیسی خواهد بود که به ترتیب تا 18 و 24 مایل خواهند رسید.

این هویتزر همچنین خواهد توانست تا مجموعه ای متفاوت از گلوله ها را پرتاب کند؛ از گلوله های استاندارد گرفته تا خمپاره های موشکی با توان انفجاری بالا و یا خمپاره های خوشه ای و مسدود کننده امواج.

انتهای پیام/

 توان نظامی بالای روسیه در مقایسه با ناتو

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار