دبیر مسابقه یادمان «سربلند» گفت: موضوع اصلی مسابقه «شهید حججی» است و باید آثار هنری با این محور طراحی شوند.

حججیبه گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری فراخوان ملی مسابقه طراحی یادمان «سربلند» پاسداشت مقام شهید محسن حججی، با حضور مسعود نجابتی (مدیر مرکز هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس)، طاهر شیخ الحکمایی (دبیر کل مسابقه) در گالری مرکز هنرهای تجسمی بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار شد.

شیخ‌الحکمایی دبیر کل مسابقه طراحی یادمان «سربلند» پاسداشت مقام شهید حججی گفت: انجمن هنرهای تجسمی مقاومت در ادامه فعالیت‌های خود با موضوع ایثار و شهادت در حوزه تجسمی کارهایی انجام داده‌ است. به همین منظور، برای بزرگداشت شهدای مدافع حرم به ویژه شهید حججی، رسما فراخوان ملی مسابقه طراحی یادمان سربلند را اعلام می‌کنیم.

وی ادامه داد: بر همین اساس، تصمیم گرفتیم تا برای قدردانی از بزرگوارانی که از همه چیز خود برای دفاع از اعتقادات ملت و حیثیت اسلام می‌گذرند، از طریق رشته‌های مختلف هنری به خصوص مجسمه‌سازی یادمانی برای این شهید ساخته شود.

وی عنوان کرد: موضوع اصلی مسابقه «شهید حججی» است و باید در طرح‌ها این مورد لحاظ شود. طرح هایی پذیرفتنی است که قابل اجرا در ابعاد بزرگ و قابل نصب در فضاهای شهری باشد. این فراخوان از هنرمندان دعوت می‌کند تا مجسمه‌های واقع گرایانه با موضوع این شهید را طراحی کنند.

وی افزود: تلاش ما این بود تا از هنرمندان با تجربه‌ برای داوری دعوت کنیم. در حال حاضر علاوه بر خود من، ایرج محمدی، محمد بهرامی و مسعود نجابتی به نمایندگی از انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس در تیم داوری حضور دارند.

در ادامه مسعود نجابتی مدیر مرکز هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس گفت: به پیشنهاد شهرداری و برای پاسداشت مقام شهید محسن حججی، این یادمان را برگزار می‌کنیم. به همین دلیل، از امروز فراخوان ملی مسابقه طراحی یادمان سربلند را باصدای بلند اعلام می‌کنیم.

وی ادامه داد: این فراخوان در نوع خودش حرفه‌ای است. امیدوار هستیم نتیجه کار در یکی از میدان‌های بزرگ شهر نصب شود. البته اگر طرح های شاخص دیگری هم انتخاب شود، می‌توانیم آنها را در یکی از شهرها یا در محل زندگی این شهید بزرگوار نصب کنیم.

 

انتهای پیام/

 

به همت هنرمندان مجسمه‌ای از شهید حججی ساخته می‌شود

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۱۱ آبان ۱۳۹۶
با سلام...شما که لطفا میکنید این اخبارو() انتشار میدید
آخرین اخبار