مدیرکل راهداری گیلان از نصب سامانه سپهتن بر روی اتوبوس های ناوگان حمل و نقل برون شهری گیلان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ محمدرضا نازک کار، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان گفت: سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل جاده ای که به اختصار سامانه سپهتن نامگذاری شده بر روی اتوبوس های ناوگان حمل و نقل برون شهری استان گیلان نصب شده است.

وی افزود: با نصب این سامانه درون خودرو و از طریق امواج رادیویی به طور مداوم اطلاعاتی نظیر سرعت، مشخصات گواهیانه راننده، ساعت کارکرد علاوه بر ارسال برای پلیس برای مدیران شرکت های حمل و نقل مسافر نیز برای نظارت بهینه قابل دسترسی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان اظهار داشت: سامانه سپهتن این قابلیت را برای شرکت های حمل و نقل مسافر فراهم می سازد که نظارت و مدیریت بهتری بر روی ناوگان تحت پوشش خود داشته باشند و با سهولت و از طریق نصب نرم افزار سپهتن روی گوشی موبایل، به صورت لحظه ای در جریان همه اطلاعات سفر قرار گیرند.

نازک کار افزود: از دیگر مزیت‌های این سامانه تصویربرداری از راننده در ساعت های مختلف بوده که این مانع از وقوع تخلفاتی نظیر نبستن کمربند، خوردن و آشامیدن، سیگار کشیدن و صحبت با تلفن همراه می شود.

وی اعلام کرد: با استفاده از سامانه سپهتن زمینه ارتقاء رسیدگی بهینه بر شکایات ،همچنین ارتقاء سطح تکریم ارباب رجوع با امکان نظارت و پایش لحظه ای بر کیفیت سفرهای ناوگان حمل و نقل بین شهری و نیز تکریم جایگاه و شان شغلی راننده فراهم شده و جلوی اعمال نظرهای سلیقه ای در تشخیص تخلفات نیز گرفته خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان تصریح کرد: از ابتدای مهر ماه سامانه سپهتن بر روی سواری کرایه ها و تانکرهای سوخت نیز نصب خواهد شد.

 

انتهای پیام/ع
 

نصب سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل جاده ای در گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.