شهردار تهران گفت:اگرچه جسم و روح تهران رنجور است اما نباید از خدماتی که گذشتگان انجام دادند، غافل شویم.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدعلی نجفی شهردار تهران در آیین افتتاح و بهره برداری از موزه نقشه شهر تهران با بیان اینکه شهر تهران نیازمند تغییر و تحول است، اظهار داشت: بدون تردید هر شهری از جسم و کیان برخوردار است.

او افزود:اگرچه جسم و روح تهران رنجور است اما نباید از خدماتی که گذشتگان انجام دادند، غافل شویم.

شهردار تهران با اشاره به افتتاح موزه نقشه شهر تهران گفت: این خدمات در آینده هم با کیفیت و بهبود محتوا ادامه خواهد داشت.

نجفی ضمن تشکر از تمام کسانی که در ایجاد موزه نقشه سهمی داشته اند، تصریح کرد:این موزه برای سالهای طولانی مورد استفاده قرار می گیرد و هر روز از نظر کیفیت و محتوا نیز بهبود پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه من به استاد سحاب این اطمینان را می دهم که با تغییر مدیریت شهری، توجه به چنین مسائلی تغییر نمی کند،یادآور شد: توجه به نقشه تهران زحمتی بود که مدیریت قبلی کشید به همین منظور هم مدیریت جدید این راه را ادامه خواهد داد.

شهردار تهران با بیان اینکه نمایشگاه دائمی نقشه باید به عنوان مرکزی برای تبیین هویت و تاریخ شهر تهران مورد توجه باشد، تاکید کرد: اگر بخواهیم برای آینده تهران چشم انداز مطلوبی را تعیین کنیم نیازمند آگاهی دقیق تری از گذشته شهر تهران هستیم.

نجفی ادامه داد: بدون شک بدون آشنایی با گذشته و آنچه که در تهران، کشور و دنیا به وقوع پیوسته نمی توان تصمیم درستی در خصوص برنامه ها گرفت.

وی با تاکید بر اینکه نمایشگاه دائمی موزه نقشه می تواند به ما در آینده کمک کند، گفت: این نمایشگاه سیر تکامل تهران و ارتباط تاریخ، جغرافیا، سیاست را به ما می آموزد و می تواند پایگاه بسیار موثری برای برنامه ریزی های آینده شهر تهران باشد.

شهردار تهران با اشاره به تحلیل نقشه های تهران در سیر تحول نقشه ها، تصریح کرد: این امر می تواند به ما در تصمیم گیری کمک کند.

نجفی با بیان اینکه نمایشگاه دائمی نقشه، پیوند بین گذشته، حال و آینده کشورمان و شهر تهران است، افزود: ضرورت تداوم اقدامات درست و تغییر بسیاری از رویکردها را می توان در بررسی این نقشه ها یافت.

وی به اقدامات بسیار خوبی که در گذشته در شهر تهران انجام شده است، اشاره کرد و گفت: این گذشته می تواند یک بازه زمانی صدساله، ۳۸ساله بعد از انقلاب و یا حتی ۱۲ ساله قالیباف باشد، به هرحال اگر در هر بازه زمانی مسائل و جغرافیای تهران را مورد توجه قرار دهیم، می توان فهمید ‌که مجموعه ای از  خدمات موثر در آن بازه انجام شده است.

شهردار تهران با بیان اینکه امروز تهران نیاز به تغییر و تحول دارد، گفت: هر شهری از دو بعد جسمی و روانی برخوردار است، متاسفانه امروز جسم و روان تهران رنجور است اما این بدان معنا نیست که از خدمات گذشتگان غافل شویم.

نجفی ادامه داد: بدون تردید نباید نسبت به خدمات انجام شده بی انصافی کرد اگرچه آنچه که قطعی است نشان از آن دارد که تهران به تحولات گسترده نیاز دارد تا بتواند به یک شهر مناسب تر برای زندگی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه باید ضرورت تغییر را در بسیاری از برنامه ها و روش های خود بپذیریم، تاکید کرد: این تغییرات را به تدریج وارد جسم و روان شهر تهران خواهیم کرد.

شهردار تهران ادامه داد: به هرحال ایجاد مراکزی مانند موزه نقشه که شهرداری از گذشته به آن اهتمام داشته در آینده نیز مورد توجه خواهد بود چراکه این نیاز امروز و فردای شهروندان است.

نجفی به کارکرد فضاهای فرهنگی همچون نمایشگاه دائمی نقشه اشاره کرد و گفت: چنین مکان هایی برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان مناسب هستند و همچنین فرصت مناسبی را در اختیار مسئولان و مدیران تعلیم و تربیت قرار می دهد.

وی با بیان اینکه نقشه جغرافیایی بر امنیت ملی تاثیرگذار است، افزود: مراکز علمی و فرهنگی از این دست ما را به مجموعه اهداف اجتماعی وفرهنگی نزدیک می کند.

انتهای پیام/

موزه نقشه شهر تهران افتتاح شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار