مدیر مجموعه جهانی باغ تاریخی فین گفت:عملیات حفاظت و نجات بخش درختان باغ فین و ساماندهی فضای سبز باغ فین با اعتباری بالغ بر 440 میلیون از اعتبارات ملی انجام شده است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سمیه فرهادی، در گفت وگو با خبرنگاران گفت:این عملیات شامل شستشوی 365 اصله درخت سرو و هشت اصله درخت چنار با ارتفاع حدود 20،حذف تدریجی فضای چمنکاری،آماده سازی باغ برای کاشت درختان میوه خشک برداری درختان و سایر عملیات های مورد نیاز برای ساماندهی فضای سبز این مجموعه جهانی است.
وی،تصریح‌کرد:عملیات شستشوی درختان به منظور کنترل آفات گیاهی،حفظ طراوت و شادابی فضای سبز،حذف ذرات آلاینده و گرد و خاک، بهبود وضعیت سبزینگی و شادابی درختان و افزایش طول عمر مفید آنها صورت گرفته است.
فرهادی، استفاده از حشره کش ارگانیک پالیزین را در عملیات شستشوی درختان یادآورشد و گفت: این ماده دارای ترکیبات صابونی و روغن گیاهی نارگیل به همراه سایر عصاره های گیاهی است که این سم علاوه بر تاثیر فراوان کنترل طیف وسیعی از حشرات باعث زودودن چربی،گرد و خاک از روی درختان شده و از طرف دیگر برای محیط زیست نیز بی خطر است.
به‌گفته‌وی،جایگزینی گونه های کم مصرف و متناسب با باغ ایرانی در ساماندهی فضای سبز باغ فین با توجه به مصرف زیادآب برای چمن‌کاری ها از دیگر اقدامات صورت گرفته در این عملیات است.
فرهادی در پایان افزود: کاشت درختان میوه بومی که در گذشته در باغ فین وجود داشته است از دیگر اقدامات آتی فضای سبز باغ فین خواهد بود.
 
انتهای پیام/م

 

طرح نجات‌بخشی درختان عروس باغ‌های ایرانی در کاشان اجراشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.