دبیر علمی همایش ملی مطالعه وشناخت باغ های تاریخی منطقه فرهنگی کاشان از ارسال حدود 30 مقاله به دبیرخانه این همایش خبرداد.

حمیدرضاجیحانی، در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: از این تعداد مقاله 9 مقاله به تایید نهایی رسیده است.
وی،شناسایی بسیاری از پژوهشگرانی که در این حوزه فعالیت می کنند و سفارش مقاله به آنها را بوسیله تیم علمی همایش تاکیدکرد و گفت: کار پژوهش برخی از تیم های علمی هنوز به انجام نرسیده و یا ویرایش نهایی نشده با این اوصاف مقالات بسیار خوبی نهایی و آماده ارائه است.
به گفته وی، تعدادی از مقالات ارسال شده مربوط به حوزه مطالعاتی همایش نبود و برخی نیز به لحاظ علمی از شرایط لازم برخوردار نبود.
عضو هیات علمی دانشکده معماری و هنر دانشگاه کاشان با تاکید بر سخت گیری داوران در پذیرش همایش گفت: مقالات خوبی به دبیرخانه ارسال شده است.
جیحانی، "باغ عباس آباد نطنز، باغ کاشانی راوند، ساخت جغرافیایی منطقه فین، سن سنجی درختان باغ فین، باغ و حوض خانه همایون فال فین، معرفی مزارع مسکون تاریخی به عنوان بخشی از منظر فرهنگی- تاریخی نیاسر، آب و نظام آبیاری در برزک و میراث کشاورزی دشت آران و بیدگل را از جمله عناوین مقالات ارسالی به همایش برشمرد که مورد ارزیابی و پذیرش نهایی قرار گرفته است.
وی افزود: مقالات دیگری نیز در مرحله تدوین است و نویسندگان آن با دبیرخانه همایش به صورت مستمر در ارتباط هستند.
به گفته وی،باغ امین الدوله فرح آباد، باغ غفاری کله، باغ تاج آباد نطنز، شربت خانه و باغ مجموعه سید واقف افوشته نطنز، عمارت و باغ مبارک آباد ورکان، نمونه معماری باغی دشت آران و بیدگل، خانه باغ لاجوردی کاشان و باغ ارباب ماشاالله راوند از مقالات در حال تکمیل است.
پژوهشگر مطالعات باغ های ایرانی ضمن تشکر از همه پژوهشگران و صاحب نظرانی که به دبیرخانه همایش مقاله ارسال کرده اند افزود: با توجه به اهمیت این موضوع و ضرورت انجام مطالعات بیشتر، از پژوهشگران دعوت می شود همچنان محصول پژوهش های خود در حوزه های مربوط به باغ و منظر در حوزه شهرستان های کاشان، آران و بیدگل و نطنز را به دبیرخانه همایش ارسال کنند، زیرا هنوز صدها باغ و منظر تاریخی در منطقه شناسایی و پژوهش نشده است.
جیحانی، تصریح کرد: دبیرخانه از مقالات مربوط به "باغ- زیارتگاه های تاریخی" و "مطالعات ژئوفرمولوژیک حوضه آبریز دشت کاشان" استقبال می کند.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار