معاون اموراستان های سازمان صداوسیمای کشور گفت: شبکه های استانی رادیو و تلویریون ظرفیتی برای مقابله با این تهاجم ها وتوطئه های بدخواهان بر علیه کشورمان به شمار می روند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛ دارابی سه شنبه شب درافتتاحیه بیستمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان ها که در سالن آمفی تئاترصداوسیمای مرکز کردستان برگزارشد، گفت: علت توجه صداوسیما به استان ها این است که رسانه ملی متعلق به تمامی مردم ایران با هر زبان، نژاد و قومیتی است.

وی با اشاره به اینکه شبکه های استانی آیینه تمام نمایی برای بازتاب تمدن ها، آداب و رسوم مختلف در کشور است، عنوان کرد:  آمال و آرزوهای مختلف در جامعه ما، پیام آور همدلی و اتحاد و همبستگی و مهرورزی مردم ایران است.

وی با بیان اینکه تنوع فرهنگی درایران مزیت مهمی است، اظهارداشت:  شبکه های استانی این توانمندی و ظرفیت را دارند که  در زیرچتر ایران و اسلام، وحدت و انجسام را ایجاد کنند.

معاون اموراستان های سازمان صداوسیمای کشور اضافه کرد: پخش ماهواره ای شبکه های استانی باعث شده جغرافیای امواج تلویزیونی از مرزهای کشورمان عبور کند  و در تمام دنیا صدا و تصویر ما  دیده و شنیده شود.

دارابی با بیان اینکه شبکه های استانی ظرفیت های بزرگ و بی بدیلی برای برنامه سازی دارند، ادامه داد:  مردم با شبکه های استانی زندگی می کنند و این امتیاز منحصر به فردی است که متعلق به شبکه های استانی است.

وی بر تنوع پیام و قالب های نوآورانه  و ارتقای کیفی برنامه های مراکز استان ها تاکید کرد و اظهارداشت: در شرایطی که دشمنان از طریق رسانه های خود ایمان و اعتقادات مردم به ویژه جوانان را نشانه گرفتند، شبکه های استانی ظرفیتی برای مقابله با این تهاجم ها وتوطئه های بدخواهان کشورمان هستند.

وی عنوان کرد: اگر از توسعه و تمرکز زدایی و پایتخت گریزی و توجه به استان ها صحبت می کنیم بدین معناست که صداوسیما به معنای واقع متعلق به تمام ایرانی ها است.

معاون اموراستان های سازمان صداوسیمای کشور گفت: شبکه های استانی سرشار از نیروهای کارآزموده و متخصص هستند و حلقه اتصالی با نخبگان و سرمایه های اجتماعی ایجاد کردند و این نشان از توجه صداوسیما به استان ها است.

دارابی با اشاره به اینکه جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی بزرگترین و فراگیرترین جشنواره در ایران زمین است، گفت: جشنواره های متعددی در کشورمان برگزار می شود و لی این جشنواره به قلمرو همه ایران و با حضور تمامی عواملی که در تولید و ساخت برنامه ها مشارکت دارند، برگزار می شود.

وی ادامه داد: این ظرفیت بزرگی است که جشنواره مراکز از آن برخودار هستند و بی شک  فرصت ارزشمندی برای دیده شدن هنرمندان و برنامه سازان استانی است.

وی با اشاره به اینکه در رقابت در این جشنواره  موجب کشف و شناسایی استعدادهای جوان وخلاق خواهد شد، عنوان کرد:   در بسیاری از جشنواره هایی که در کشور برگزار می شود آثار برگزیده متعلق به کسانی است که به مرکز دسترسی دارند ولی جشنواره تولیدات در راستای شناسایی استعدادهای جوان دراستان ها برگزار می شود.

معاون اموراستان های سازمان صداوسیمای کشور  گفت: رقابت سلام و سازنده ای بین مراکزاستان ها در این جشنواره  ایجاد می شود و این جشنواره فرصتی برای بیان ظرفیت ها و توانمندی های استان های میزبان از قاب و صدای تلویزیون است.

دارابی حضور هنرمندان در این جشنواره را سفیران و ابر رسانه های برای ابلاغ تمام ظرفیت های موجود استان ها خواند و گفت: هنرمندان در حوزه کودک و نوجوان از امروزدر کردستان  در حال اجرای برنامه  هستند و استقبال فرزندان استان از قهرمانان محبوب خود که سال ها از قاب تلویزیون دیدند  و اکنون به واسطه جشنواره ارتباط نزدیک با آنها دارند، دیدنی و شنیدینی است.

جشنواره تولیدات مراکز عدالت رسانه ای را برای استان ها به ارمغان می آورد

وی با بیان اینکه این جشنواره گام بزرگی در راستای از بین بردن تبعیض و بی عدالتی است، گفت:  این جشنواره عدالت رسانه ای برای استان ها به ارمغان می آورد.

وی ادامه داد: برگزاری این جشنواره در کردستان، استان پیشمرگان کرد مسلمان  که در سپهر آن خون های مقدسی به زمین ریخته شده وایستادگی و استقلا و ابادانی  امروز ما مدیون جانفشانی فرزندان این مرزوبوم است، برگزار شده است.

معاون اموراستان های سازمان صداوسیمای کشورگفت: در استان هایی هم چون کردستان وخوزستان که خون بهترین فرزندان این مرزوبوم در راه دفاع از کشور در آن ریخته شده باید با وضو وارد شد.

دارابی اظهارداشت: باید به احترام داشته های استان کردستان کلاه ادب از سربرداشت و تعظیم کرد، این استان به واسطه برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی به عنوان پایتخت تئاتر خیابانی دنیا شناخته شده است.

صداوسیما تریبونی برای تبیین خدمات مسئولان و نمایندگان و مطالبات مردمی است

وی عنوان کرد: در سازمان صداوسمیا برای عزت و عظمت ملت ایران که برپایه انچه رهبر و معمار کبیر انقلاب پایه گذاری کردندحامی مطالبات مردم  است و همواره تریبونی برای تبیین خدمات مسئولان و نمایندگان و مطالبات مردم بوده وهست.

معاون اموراستان های سازمان صداوسیمای کشور  ادامه داد: اگر صداوسیما این تعادل را حفظ کند و همواره مطالبه گر و پرسشگر مطالبات مردم از مسئولان و پل ارتباطی مناسبی بین این دو قشر باشد کار بزرگی انجام داده است. .

دارابی اظهارداشت: امروز شکبه های مختف رادیو و تلویزیونی در صداوسیما خود را وظیفه مند می دانند که مطالبات مردم را دنبال و پیگیری کنند و تلاش ما این است که  انچه مردمتوقع دارند در قاب تلویزیون و پژواک رادیویی ببینند و بشنوند تولید و پخش کنیم.

وی در پایان اعلام کرد: سال آینده جشن پایان سیگنال رسانی به اقصی نقاط استان کردستان را جشن می گیریم.

در این مراسم از جمعی از خانواده های شهدا و هنرمندان شاخص استان کردستان با اهدای لوح های سپاس تجلیل به عمل آمد.

منبع: مهر

انتهای پیام/م

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.