معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی گفت: امسال 13 میلیارد و 500 میلیون ریال برای ایجاد کمپ گردشگری شهرستان فاروج اختصاص یافت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ مهری هاشمی مرغزار معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان گفت: در این راستااز سوی شهرداری شهرستان فاروج زمینی به مساخت 3 هزار مترمربع واگذار که با توجه به گود بودن آن، همسطح سازی با جاده انجام و کف سازی هم شده است ایجاد کمپ های گردشگری در ورودی شهرها یکی از برنامه هایی است که برای رفاه بیشتر مسافران و گردشگران انجام می شود.

وی با اشاره به ایجاد فضای پارکینگ برای این کمپ افزود:سنگ فرش کف،نصب آلاچیق ها و ایجاد سکو در سال جاری در این کمپ انجام می شود.

هاشمی با توجه به معروفیت فاروج به شهر آجیلی،المان هایی که برای این فضا طراحی می شود متناسب با این مشخصه و فرهنگ شهرستان خواهد بود.

وی اظهار کرد: کمپ گردشگری و مجتمع های خدماتی رفاهی با هدف ایجاد آسایش و رفاه بیشتر برای رانندگان و مسافران ساخته می شود و علاوه بر آن وجود این خدمات کمک موثری در کاهش تصادفات و تلفات و حوادث جاده ای می کند و باعث ارتقای ضریب ایمنی جاده و افزایش ماندگاری مسافران و رونق اقتصادی و اشتغال می شود.

وی با بیان این که ایجاد این کمپ بتدریج و براساس اعتبارات هر سال انجام خواهد شد،تصریح کرد: شهرستان فاروج از سمت خراسان رضوی در ورودی استان قرار گرفته و سالانه میلیون ها زائر و مسافراز این شهرستان تردد می کنند.

گفتنی است:شهر فاروج به دلیل داشتن غرفه های زیاد فروش آجیل به 'شهرآجیل ایران' مشهور است.

انتهای پیام/آ

اختصاص اعتبارات به شهر آجیلی استان خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.