معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان گفت: بیشترین پرونده تشکیل شده در دادگستری استان در حوزه جرائم توهین و فحاشی است.

توهین و فحاشی بیشترین جرائم همدانبهگزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سعید گلستانی در کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان همدان، با اشاره به اینکه بیشترین جرائم استان مربوط به توهین وفحاشی است ،افزود: بنابراین می‌توان از ظرفیت مساجد محله و حضور مردم استفاده حداکثری کرد چرا که مردم همگی مسجدمحوری را قبول دارند و به راحتی با این ابزار می‌توان طرح سلامت اجتماعی را اجرا کرد.

وی درباره قانون مجازات به جای حبس نیز گفت: باید از ظرفیت این قانون استفاده کنیم چرا که پس از حضور فرد در زندان آسیب‌های اجتماعی متعددی متوجه وی خواهد بود.

گلستانی با تأکید بر اینکه شخص باید خود این نوع مجازات را به جای حبس قبول کند، افزود: این طرح برای کسانی‌که برای نخستین‌بار وارد زندان خواهند شد، اجرایی می‌شود به طوریکه این قانون به همه دستگاه‌ها ابلاغ شده است و باید در این راستا مدیران دستگاه‌های اجرایی، قضات و وکلا توجیه شوند.

این مسئول با اشاره به اینکه این طرح برای بانوان قابلیت اجرایی ندارد ادامه داد: چرا که بانوان یا به علت مسائل اخلاقی و یا به علت حمل موادمخدر محکوم به حبس هستند، از طرفی هم نمی‌توانیم آنها را وارد کار اجرایی کنیم چرا که در بسیاری مواقع مورد طمع قرار گرفته و آسیب‌هایی پس از آن انجام می شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان خاطرنشان کرد: کسانی‌که به جای حبس کار اجرایی در برخی ادارات را بر عهده می‌گیرند، باید تحت نظر حراست فعالیت کنند.

انتهای پیام/ج

توهین وفحاشی بیشترین جرائم در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.