مدیر کل انتقال خون استان اردبیل گفت: استان اردبیل توانست در سال گذشته مقام اول در نوبت دهی و خون گیری را خود اختصاص دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بابک رضازاده مدیر کل اهدا خون استان اردبیل در همایش نقش روحانیون و مداحان در ترویج فرهنگ اهداء خون که در سالن اجتماعات دانشگاه سما سخن می گفت افزود: استان اردبیل توانست در سال گذشته مقام اول در نوبت دهی و خون گیری را خود اختصاص دهد و با برنامه ریزی های انجام شده و استفاده از ظرفیت روحانیون و مداحان امیدواریم امسال نیز در سطح کشور رتبه اول را به دست بیاوریم.

وی با بیان اینکه از خون یک فرد سالم بیش از 20 نوع فرآورده خونی به دست می آید که می تواند جان 20 نفر را نجات دهد.

وی از مردم حسینی اردبیل خواست با ثبت نام در سامانه نوبت دهی سازمان انتقال خون به هم نوعان خود کمک کرده و از پاداش و اجر معنوی این کار حسنه نیز بهره مند شوند.

حجت الاسلام ستوده، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اربیل نیز در این همایش افزود: روحانیون و مداحان با توجه به جایگاهی که در بین مردم دارند می توانند سفیران ترویج اهدا خون باشند.

وی نقش فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را پر اهمیت دانست و عنوان کرد : تاثیرگذاری روحانیون و مداحان در جامعه با توجه به اعتقادات مذهبی شهر حسینی اردبیل به مراتب بیشتر از فضای مجازی است و به همین منظور از مداحان و ذاکرین اهل بیت(ع) خواست در ایام محرم مردم را به اهداخون که از کارهای حسنه بزرگ می باشد تشویق کنند.

 

انتهای پیام/ح

نقش روحانیون و مداحان در ترویج فرهنگ اهداء خون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.