مدیر کل سازمان انتقال خون استان اردبیل از کاهش 3 برابری ضایعات فرآورده های خونی در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بابک رضازاده در نشست خبری با اصحاب رسانه از کاهش ضایعات فرآورده های خونی در استان اردبیل نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و کاهش هزینه های جاری با تدابیر ویژه ای که با سازمان انجام گرفته است ضایعات فرآورده های خونی، امسال از یک هزار و 480 مورد به 485 مورد کاهش یافته است.

وی گفت: با توجه به اینکه هر واحد خونی حداقل 154 هزار تومان هزینه برای سازمان دارد و کاهش ضایعات فرآورده های خونی به خصوص پلاکت ها باعث صرفه جویی و کاهش اتلاف این فراورده های حیاتی در سازمان می شود و ما در صدد هستیم در سال های آتی این ضایعات را به حداقل برسانیم.

مدیر کل انتقال خون استان اردبیل گفت: خوشبختانه امسال 720 میلیون تومان اعتبار به این سازمان اختصاص یافته که نسبت به سال گذشته که 170 میلیون تومان بود بیش از 3 برابر رشد داشته است.

رضا زاده گفت: اهدای خون امسال نسبت به سال گذشته با 3 درصد رشد به 34 هزار و 696 مورد رسیده است که بیش از 56 درصد اهدا کنندگان اهدا کنندگان مستمر هستند و ما درصدد هستیم در سال های آتی اهداکنندگان مستمر را به 70 درصد برسانیم.

وی همچنین از افزایش حضور بانوان در امر اهدای خون خبر داد و افزود: امسال بانوان استان اردبیل یک هزار و 697 واحد خونی اهدا نموده اند که امیدواریم با فرهنگ سازی درست شاهد حضور بیشتر بانوان در این امر خداپسندانه و انسانی باشیم.

مدیر کل انتقال خون استان اردبیل افزود: با توجه به وظیفه خطیر ما در امر سلامت مردم لازم است بزرگترین مشکل این سازمان که فرسوده بودن و غیر استاندارد بود ساختمان مرکزی انتقال خون در شهرستان اردبیل است با عنایت ویژه مسئولان استان به زودی حل شود تا خدای نکرده نشست این ساختمان باعث ایجاد اختلال از امر خون گیری و خون رسانی به مردم نشود.

رضازاده گفت: زمینی به وسعت بیش از 3 هزار و 900 متر مربع به این سازمان در حوالی دریاچه شورابیل اختصاص یافته که امیدواریم هرچه زودتر با تامین اعتبارات کافی شاهد ساخت این مجموعه مهم باشیم.

وی همچنین از مردم درخواست کرد امسال در روز چهارشنبه سوری با حضور در پایگاههای ثابت و سیار انتقال خون با اهدای خون خود یاد و خاطره شهدای آتش نشان را گرامی بدارند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.