مدیر آب فاضلاب روستایی بیرجند گفت: با تکمیل مجتمع‌های آبرسانی 17 روستای بیرجند تا پایان امسال از چرخه آبرسانی سیار خارج می شود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ صفری‌نژاد، مدیر آب فاضلاب روستایی بیرجند امروز در دیدار با نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق آمار سرشماری نفوس و مسکن سال 95 در شهرستان بیرجند ، 160روستای بالای 20 خانوار با جمعیت 52 هزار نفر وجود دارد.

وی با اشاره به خشکسالی های پی در پی افزود: سال گذشته 11 روستا از چرخه آبرسانی سیار خارج شده است و تا پایان امسال نیز با تکمیل مجتمع‌های آبرسانی 17 روستا از چرخه آبرسانی سیار خارج می شود.

مدیر آب فاضلاب روستایی بیرجند با بیان اینکه در برخی روستاها مردم بیش از حد آب برای مزارع استفاده می‌کنند،گفت: از ۱۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در بیرجند تعداد ۸۷ روستا با تانکر آبرسانی می‌شود.

بهالگردی،مدیر آبفار خوسف نیز در این دیدار گفت:76 روستای بالای 20 خانوار در شهرستان خوسف وجود دارد که از این تعداد در 58 روستا آبرسانی سیار انجام می‌شود.


بنیاد برکت 35 میلیارد تومان به بخش آب استان کمک می کند


بسکابادی، مدیرعامل شرکت آبفار خراسان جنوبی گفت: بنیاد برکت برای آبرسانی به روستاهای استان 35 میلیارد تومان وعده داده است.

وی با بیان اینکه اعتبار خراسان جنوبی در سال 96 مبلغ 120 میلیارد تومان است،افزود: که اگر از این مبلغ حداقل 80 میلیارد تومان تخصیص یابد رقم خوبی است.

بسکابادی با بیان اینکه گاهی مطرح می‌شود مصرف بیش از حد مردم در آب به دلیل پرداخت کم برای مصرف کننده است،گفت: برخی از مردم جزو اقشار کم درآمد بوده که توان پرداخت هزینه‌های مصرفی را ندارند چه برسد اگر بخواهیم مبلغ را افزایش دهیم اما افرادی که بیش از حد آب مصرف می‌کنند می‌شود از آنها به اندازه قیمت تمام شده آب هزینه گرفت.

مدیرعامل شرکت آبفار خراسان جنوبی افزود: در خراسان جنوبی در سال 94 قیمت آب روستایی تنها 6 درصد رشد داشت و تابع ضریب یک بودیم اما در حال حاضر ضریب به 0.58 صدم رسیده است.

وی گفت: برای راه‌اندازی آزمایشگاه آب مرجع در استان 20 میلیارد ریال نیاز داریم تا این آزمایشگاه به عنوان مرجع در شرق کشورشناخته شود.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.