تسطیح لیزری اراضی یکی از چشمگیرترین پیشرفت‌ها در آبیاری سطحی است که در شهرستان سربیشه در حال انجام است.

سید حسن رضوی مدیر جهاد کشاورزی سربیشه در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ گفت : بحران کم‌آبی مشکلی است که شاید هیچ‌ کس را به‌اندازه کشاورزان نگران نمی‌کند و با کمبود آب سفره‌های زیرزمینی این مشکل تداوم خواهد داشت.


وی افزود : ناهمواری اراضی زراعی ، خاکی و غیرفنی بودن مسیر انتقال و توزیع آب و عدم برنامه‌ریزی آبیاری در مزارع توسط کشاورزان از مهمترین دلایل پایین بودن بازده آبیاری در ایران است.


سید حسن رضوی با بیان اینکه به جای افزایش میزان آبیاری مزارع می‌توان بهره‌وری از آب موجود را افزایش داد گفت: با تسطیح مزارع بهره‌وری آب تا دو برابر افزایش می یابد.


مدیر جهاد کشاورزی سربیشه افزود : انجام تسطیح اراضی زراعی در ایران به منظور بهبود مدیریت آبیاری در مزرعه و استفاده بهینه از نهاده‌های کشاورزی امری اجتناب‌ناپذیر است و در این میان تسطیح لیزری اراضی یکی از چشمگیرترین پیشرفت‌ها در آبیاری سطحی است.


وی گفت : در این راستا و در پی برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های ترویجی مختلف در شهرستان سربیشه در راستای ترغیب کشاورزان به بهره‌گیری از تکنولوژی تسطیح لیزری اراضی کشاورزی تعداد دو دستگاه تسطیح لیزری توسط شرکت‌های تعاونی در شهرستان خریداری شده است که پیش‌بینی می‌شود با استقبال گسترده کشاورزان طی سالجاری به 4 دستگاه افزایش یابد.


سید حسن رضوی تصریح کرد : امکان معرفی کشاورزان متقاضی جهت خرید این دستگاه‌ها از محل خط اعتباری مکانیزاسیون فراهم است که باید درخواست خود را به مدیریت جهاد کشاورزی ارائه کنند.
انتهای پیام/ک

انجام تسطیح لیزری اراضی کشاورزی در سربیشه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار