۵۰۰ واحد نیمه کاره مسکن مهر در استان چهارمحال و بختیاری تا پایان مهرماه امسال تکمیل و به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ قاسم قاسمی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: طبق برنامه‌های صورت گرفته مقرر شد ۲۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر در این استان احداث شود که ۸ هزار واحد آن در دولت دهم و ۱۴ هزار واحد دیگر در دولت یازدهم تکمیل گردید.

وی افزود: ۵۰۰ واحد باقیمانده نیز تا پایان مهرماه امسال تکمیل و به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

قاسمی اضافه کرد: بنابراین پایان مهرماه می توان جشن تکمیل پرونده مسکن مهر را در استان برگزار کرد.

وی یادآور شد: در هفته دولت امسال یک هزار و ۱۰۰ واحد مسکن مهر در شهر‌های بالای ۲۵ هزار نفر استان افتتاح شد.

قاسمی اظهار داشت: ۴۰ درصد زیرساخت‌های مسکن مهر بروجن و شهرکرد مانند ساخت مسجد، مدرسه، کلانتری و جوی و جداول مسکن مهر در دولت دهم و ۶۰ درصد آن در دولت یازدهم تأمین گردید.

وی با بیان اینکه براساس قانون احداث تمامی ساختمان‌های اداری و ورزشی و فرهنگی به جز بهسازی و نوسازی مدارس بر عهده راه و شهرسازی است ادامه داد: در دولت یازدهم ۲۴۰ هزار متر مربع ساختمان اداری، ورزشی و مراکز بهداشتی و درمانی در استان احداث شد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در دولت یازدهم همچنین مراکز درمانی هفشجان، بن و شلمزار احداث و بیمارستان مالخلیفه افتتاح گردید.

قاسمی با اشاره به پیشرفت ۹۴ درصدی بیمارستان ۲۳۵ تختخوابی بروجن با مساحت ۳۹ هزار و ۱۰۰ متر مربع گفت: تا کنون ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این بیمارستان هزینه شده است و پیش بینی می‌شود تا دو ماه آینده به بهره برداری برسد.

وی افزود: در طول چهار سال گذشته راه‌های چهارمحال و بختیاری به ۲۴۰ کیلومتر توسعه یافت و ۹۰۰ کیلومتر از جاده‌های این استان نیز بهسازی شد.

قاسمی با اشاره به رفع ۱۶۳ نقطه حادثه خیز در جاده‌های استان طی چهار سال گذشته افزود: تا پایان امسال ۲۹ نقطه حادثه خیز دیگر اصلاح می‌شود.

وی اضافه کرد: آغاز عملیات اجرایی ۴ تونل و ۳ پل بزرگ، نصب پل هوایی، خرید ۲۴ دستگاه ماشین آلات و تجهیز راهداری‌ها از دیگر فعالیت‌های انجام شده در طول دولت یازدهم بود.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری درخصوص پروژه راه آهن مبارکه - شهرکرد هم گفت: مقرر گردید ۴۰ کیلومتر آن با برگزاری مناقصه، به سرمایه گذار تحویل شود.

قاسمی افزود: در مورد راه آهن شهرکرد - اصفهان - خوزستان که مجوز کمیسیون ماده ۲۱۵ آن اخذ شد، مقرر گردید که پس از انجام مطالعات و مسیریابی توسط یک شرکت کره ای، به زودی تفاهم نامه اجرایی منعقد گردد.

وی با بیان اینکه آزادراه لردگان - ایذه نیز یکی از پروژه‌های بزرگ مصوب دولت یازدهم است که ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، از سرمایه گذاران دعوت کرد در اجرای این پروژه همکاری کنند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار