طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان با هدف ارتقای سرمایه اجتماعی نوجوانان و پیشگیری از آسیب اجتماعی طراحی و در مدارس کشور اجرایی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  فرید براتی معاون توسعه و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: دانش آموزان برای حل مسائل و مشکلات طرح و ایده ارائه بدهند هدف از این کار مشارکت جویی دانش آموزان است که منجر به افزایش سرمایه اجتماعی و اعتماد به نفس در دانش آموزان می‌شود.


وی اجرای طرح‌های تعاملی بهزیستی با آموزش و پرورش را شامل طرح مشارکت اجتماعی، طرح خانه و مدرسه، محیط دوست دار دانش آموزان و مدرسه، طرح نماد و مراقبت از آسیب‌های اجتماعی برشمرد.


براتی افزود: برای اجرای این طرح هفت گام اجرایی از جمله آموزش کارشناسان و تسهیل گران استانی، آموزش معلمان، اجرای فرآیند یادگیری مشارکت دانش آموزان، حمایت و پشتیبانی از اقدامات مشارکتی دانش آموزان پیش بینی شده است.


معاون توسعه و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: ارتقای توانمندی‌های دانش آموزان اعم از افزایش شناخت نسبت به مسائل و آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان، اصلاح نگرش‌ها در زمینه رفتار‌های پرخطر، افزایش مهارت‌های کار گروهی و مشارکت در بین دانش آموزان از دیگر اهداف عملیاتی این طرح است.


سید علی قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه دینداری در جامعه ما نقش زیادی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد، گفت: بر اساس مطالعات انجام شده دانش آموزان غیر بزهکار به مسائل دینی توجه بیشتری دارند.


مدیرکل آموزش و پرورش مازندران هدف این جشنواره را گسترش نهضت فرهنگی کاهش آسیب‌های اجتماعی، اطلاع رسانی و آگاه سازی از طریق گروه همسالان و ترویج شیوه زندگی سالم دانست و افزود: این جشنواره در دو حوزه دانش آموزی و ابتکارات مدرسه‌ای برگزار می‌شود.


قاسمی گفت: این مسابقات در سه مرحله شهرستانی، داستانی و کشوری برگزار شد که ۱۳۰۰ نفر به مرحله کشوری راه یافتند.


انتهای پیام/آ


کاهش آسیب اجتماعی با اجرای طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار