۱۰ خانه کوچک ویژه معلولان ذهنی مرزی یا خفیف تا پایان امسال در مازندران راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید سعید آرام مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: خانه‌های کوچک ویژه معلولان ذهنی مرزی یا خفیف بدون سرپرست در مناطق مختلف استان می تواند فضای منزل و زندگی در کنار خانواده را برای معلولان ذهنی تداعی ‌کند.

وی با اشاره به اهداف راه‌اندازی خانه‌های کوچک ویژه معلولان ذهنی مرزی یا خفیف افزود: این اقدام در راستای ایجاد فرصت مناسب جهت ظرفیت‌سازی برای حضور جدی معلولان ذهنی مرزی و خفیف برای مشارکت اجتماعی، تحصیل، اشتغال و ازدواج است.

مدیرکل بهزیستی مازندران ایجاد ارتباط اجتماعی معلولان با جامعه را با اجرای خانه‌های کوچک موثر دانست و گفت: در این مراکز که به صورت خانه‌های کوچک است تا سقف ۱۰ نفر از معلولان ذهنی مرزی در کنار هم زندگی می‌کنند و با محیط بیرون در ارتباط هستند

آرام افزود: معلولان در این مراکز کار‌های روزمره خود را با حضور مراقب و ناظر انجام می‌دهند.

وی به ۱۸ مرکز نگهداری بچه‌های بی‌سرپرست یا شبه خانواده اشاره کرد و گفت: الگوبرداری این خانه‌ها از همان مراکز و برای بچه‌هایی که حد معلولیت‌شان نیمه‌مستقل است، صورت گرفته است.

آرام با بیان اینکه همه معلولان ذهنی در مراکز شبانه‌روزی با هم نگهداری می‌شدند، افزود: این باعث می‌شد که به تدریج معلولان ذهنی مرزی دچار معلولیت اجتماعی شده و توانمندی‌های خود را از دست دهند.

انتهای پیام/آ

راه‌اندازی خانه‌های کوچک ویژه معلولان ذهنی در مازندران

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.