مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت : دامپزشکی این استان در قالب 28 اکیپ ثابت و سیار در روز عید قربان بر سلامت دام قربانی نظارت داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمد سعیدی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با اعلام این خبر گفت : بازرسان بهداشتی و ناظران ذبح شرعی اداره کل دامپزشکی استان سمنان در روز عید سعید قربان در قالب 28 گروه اکیپ ثابت و سیار در سطح این استان نسبت به بازرسی بهداشتی لاشه ها و نظارت بر ذبح شرعی دام های قربانی اقدام نمودند.


وی در ادامه افزود : بازرسان اداره کل دامپزشکی استان بر معاینه قبل از کشتار 2 هزارو 587 راس دام زنده و تایید سلامت هزارو 502 لاشه استحصالی نظارت نمودند و با نظارت های بعمل آمده مقدار 537 کیلوگرم لاشه و آلایش خوراکی غیرقابل مصرف ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج و معدوم گردید.


در پایان مدیرکل دامپزشکی استان سمنان از شهروندان تقاضا نمود در کلیه اعیاد و مراسم های ملی و مذهبی نسبت به انتقال دامها جهت قربانی به کشتارگاههای مجاز دام اقدام و از انجام ذبح در منازل و یا معابر عمومی جداً خودداری نمایند و جهت جلوگیری از انتقال برخی از بیماری های مشترک پس از ذبح دام لاشه استحصالی را در دمای یخچال ( 0-4 ) درجه سانتی گراد نگهداری نمایند .


انتهای پیام / ه


فعالیت اکیپ دامپزشکی در عید قربان در استان سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.