سرپرست دانشگاه فنی حرفه‌ای از پذیرش ۷۰ هزار دانشجو در این دانشگاه در سال تحصیلی جدید خبر داد.

پذیرش ۷۰ هزار دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سال تحصیلی جدیدناصر شمس رئیس دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای در گفت و گو با  خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  گفت: ما باید بتوانیم در دانشکده‌هایمان، فضایی ایجاد کنیم که در آینده بتوانیم از کشورهای همسایه، دانشجوی فنی و حرفه‌ای پذیرش داشته باشیم.

وی ادامه داد: بیش از 2 هزار عنوان شغلی در کشور وجود دارد؛ در حالی که این آمار در جهان به 15 هزار عنوان می‌رسد.

سرپرست دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای توجه به بحث اشتغال را از دیگر برنامه‌های مهم این دانشگاه عنوان کرد و افزود: با توجه به نام‌گذاری سال جاری با عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای می‌تواند با یک برنامه‌ریزی خوب و جامع جهت تحقق شعار سال بسیار کمک‌کننده باشد.

شمس افزود: دانشگاه فنی و حرفه ای با توجه به نگرش مسئولان، تقویت آموزش و جذب دانشجو برای ورود به بازار کار را یکی از اولویت های اصلی و مهم در این دانشگاه قرار داده است.

ضرورت توسعه رشته های فنی و حرفه ای در دانشگاه های کشور

وی بیان کرد: این نشان دهنده این است که جهت گیری دانشگاه فنی و حرفه ای به سمت توسعه رشته های فنی است و این خود می تواند در کشور موثر باشد.

سرپرست دانشگاه فنی حرفه ای تصریح کرد: امسال هم با پیش بینی های انجام شده قرار است بالغ بر 60 الی 70 هزار نفر در سراسر کشور پذیرش دانشجو داشته باشیم.

شمس یادآورشد: امیدواریم با برنامه ریزی  و جمع بندی های انجام شده پذیرش دانشجو در سال تحصیلی 96  نسبت به سال های گذشته بهتر باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار