سردار سلامی در همایش مهارت‌آموزی سربازان نیروهای مسلح؛

سالانه 10 هزار سرباز را تحت آموزش قرار می‌دهیم

جانشین فرمانده کل سپاه گفت:ما سالانه 10 هزار سرباز را تحت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای قرار می‌دهیم البته هنوز به حد مطلوب نرسیده‌ایم اما این میزان نیز اهمیت فراوانی دارد.

سالانه 10 هزار سرباز را تحت آموزش قرار می‌دهیمبه گزارش خبرنگار  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش مهارت‌آموزی سربازان نیروهای مسلح که از صبح امروز (دوشنبه 13 شهریور ماه) در مجموعه فتح‌المبین سپاه پاسداران برگزار شد، اظهار کرد: هر عملی در واقعیت حتما بازتاب نگرش ذهنی انسان است که این یک مفهوم قرآنی درباره بشریت است.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: ما معتقدیم نگرش به سرباز باید از ذهن‌های خود ما آغاز شود و خوشحال هستیم که امروز با رهنمود‌های  فرماندهی کل قوا و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح،  سرباز از حوزه احزاب به یک هویت به هدف تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه سربازان زینت حاکمیت و قاعده مستحکم هستند، افزود: همین که ما امروز سرباز را بخشی از هویت ملی می‌دانیم نشان  از تغییر نگرش ما دارد که این نکته دارای اهمیت بسیاری است. در شخصیت سرباز باید استحکام، پایداری، ایمان و شهادت وجود داشته باشد اما چرا؟ چون ما می‌خواهیم با بزرگترین قدرت‌های جهان با تکیه بر سربازان به عنوان رکن دفاعی کشور بجنگیم به همین دلیل باید سربازان را  در حد تراز این جنگ تربیت کنیم.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه در میدان جنگ نظامی این سرباز است که به دنبال هدف می‌رود افزود: در عرصه جنگ نرم خود سرباز هدف دشمن است و او می‌خواهد تا قلب او را تسخیر نماید.

وی گفت: ما اگر می‌خواهیم طلایه‌دار امت اسلامی باشیم باید بدانیم جوانان به عنوان نیروی پیشران برای دستیابی به این هدف هستند.

سردار سلامی با بیان اینکه همه شخصیت‌ها از علما گرفته تا سیاسیون باید خدمت سربازی را بگذرانند گفت: مطلب فوق نشان می‌دهد که سربازان  آینده‌ دار کشور هستند و شکوه و ثبات کشور در گرو شخصیتی است که جوانان در آن ساخته می‌شوند با این ماهیت و شخصیت است که نیروهای مسلح ما می توانند در جنگ به پیروزی برسند اما دشمن به دنبال فرسایش این ماهیت و شخصیت است.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه هر جوان دارای دو هویت است گفت: اولین هویت تعلق جوانان به جغرافیای سرزمینی و کشور خود است و دومین هویت تعلق به ارزش‌ها و آرمان‌هایی است که شخصیتش شکل می‌دهد استکبار جهانی و در رأی آنها آمریکا چون این موضوع را می دانند به دنبال  آنند تا تفکر خود مبنی بر اینکه هویت تمامی افراد جهان آمریکایی‌ است یا درتمامی دنیا و به خصوص در میان کشورهای اسلامی سربازان ما منتشر کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر جنگ هم در غرب و هم در سرزمین‌ها رخ می‌دهد گفت: سربازانی باید به آن درجه از تعالی برسند که به یکی از رکن‌های دفاعی کشور تبدیل شوند. سربازان از یک سو سرمایه و از سوی دیگر امانتی در اختیار نیروهای مسلح هستند.

سردار سلامی ادامه داد: شما به خانواده‌های تک فرزندی نگاه کنید، متوجه  می‌شوید که تمام امید خانواده به  همان جوانی است که به ما سپرده شده تا برای آینده او را آماده کنیم.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه جوانان از تحقیر بیزار و عاشق مهر و محبت هستند افزود: با این خصوصیات ظریف و احساسی ما باید مراقب آن‌ها باشیم. ما معتقدیم که همه این سربازان آینده کشور را می‌سازند.

وی تصریح کرد: ما در  حال حاضر جوانانی را در نیروهای مسلح داریم که جزو اساتید هستند و ما باید آن‌ها را برای  پذیرش مسئولیت آماده کنیم.

سردار سلامی با بیان اینکه خداوند در قرآن نیز فرموده قتل یک سرباز مانند قتل مردم یک کشور است گفت: نگاه الهی به سربازان نگاهی فراتر از نگاه ابزاری است پس ما نیز باید اینگونه عمل کنیم، شاید ما درنقش با سربازان متفاوت باشیم اما در فضیلت با آن‌ها برابریم.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: سربازان مانند گره‌های قالی می‌مانند که اگر یک گره از آن در  جای خود نباشد فرش نفیس بودن خود را از دست می‌دهد.

وی با تأکید بر این موضوع که سربازان نماد اقتدار و نوع نگرش ما هستند اظهار داشت: ما نمی‌توانیم با یک شخصیت شکست خورده در برابر دنیا بایستیم پس باید در نیرو‌های مسلح شخصیت‌سازی مورد توجه قرار دهیم.

سردار سلامی گفت: فصل مشترک  همه ما سربازی است و اگر اینگونه به این موضوع نگاه کنیم همه چیز در کشور درست می‌شود.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه در سال 85 منشور سربازی در سپاه پاسدار تدوین شد، گفت: ما باید کاری بکنیم تا پادگان‌ها جذاب‌ترین محل برای آن‌ها باشد تا نخواهند از آن خارج شوند و رفتارمان به گونه‌ای اسلامی باشد که نخواهیم یکدیگر را ترک کنیم آن وقت است که مهارت  سربازی رشد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه باید پرورش انقلابی و مهارت ورزی با زندگی  سربازان گره بخورد، گفت: اکثر افراد دانشگاه‌ها را دوست دارند به  خاطر اینکه با آینده آن‌ها در ارتباط است.

سردار سلامی درباره میزان آموزش سربازان در سپاه گفت: ما سالانه 10 هزار سرباز را تحت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای قرار می‌دهیم البته هنوز به حد مطلوب نرسیده‌ایم اما این میزان نیز اهمیت فراوانی دارد.

جانشین فرمانده کل سپاه در بخش پایان سخنانش با بیان اینکه باید سربازان را در حد خودشان به کارگیری کرد و در به کارگیری نیز عدالت را مورد توجه قرار داد، خاطر نشان کرد: اگر ما موارد فوق را رعایت کرده و حول آن حرکت کنیم می‌توانیم در زمینه آموزش سربازان موفق باشیم.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۱۳ شهريور ۱۳۹۶
پس کی به سربازا فنون رزمی و کار با توپ و تانک رو یاد میدن ؟ چه ارتشی بشه این ارتش
آخرین اخبار